شاید چند سال اخیر برای طرفداران بازیهای ویدئویی سالهای خوبی نبوده باشد. اگرچه همیشه عنوانهای خوبی نیز در دنیای گیم وجود دارد، ولی به نظر میرسد خلاقیت سالهای گذشته بازی سازان کمرنگ شده است. امسال نیز عناوین خوبی منتشر شده که گیمرها را حسابی امیدوار کرده است. عناوینی مانند Death Stranding, Spintires و Overpass نیز از این بازیهای خوب هستند که تاریخ انتشار آنها نزدیک است.
هرسه این بازیهایی که نام بردیم به نوعی شبیه به هم هستند. بازی Spintires به حدی خوب بود که از خودمان میپرسیدیم چه میشد اگر همه بازیهای سبک Driving به همین شکل ساخته میشد؟ به نظر ترکیب Driving و Thrilling گزینه بسیار مناسبی بوده است. Death Stranding نیز درهای جدیدی در زمینه بازیهای هیجان انگیز و ترسناک به روی ما باز کرد. درکنار همه این موارد Overpass قرار است به ما نشان دهد که این ترس در کنار هیجانانگیز بودن چه معنایی دارد؟
Overpass با استفاده از وسایل نقلیه مخصوص آفرود، بازی را بسیار جذاب کرده است. نوآوریهای زیادی دراین بازی انجام گرفته است. وجود گلها، صخرههای لغزنده، تپههای شن و ماسهای، تپههای خاکی و تمامی چیزهایی که برای ما تازگی دارد به بازی حس جدیدی بخشیده است. به نظر وجود صحنههای کاملا غیر طبیعی در بازیها بسیار کلیشهای شده است. در بازیها به صحنههایی نیاز داریم که در زندگی عادی نیز قابل مشاهده باشد. بازی نباید تنها وابسته به فضای وهم آور و کشنده اطرافش باشد.
در این بازی شما باید از نقطه A به نقطه B برسید. ممکن است ساده به نظر بیاید ولی نقشهها به طرز شگفت انگیزی پر از پیچ و تاب منحصر به فرد است.
ممکن است یک دقیقه در یک تپه شنی باشید و یک دقیقه دیگه روی صخرههای سنگی غرق هیجان شوید. بنابراین عجیب نخواهد بود اگر در بخشی از بازی گیر کنید. البته برای هر مشکلی راهحلی است در این بازی هم فرار کردن و شانس راه چاره شما نیست. بلکه باید همه چیز را مدیریت کنید. درست مانند کارکردن با ماشینهای آفرود واقعی باید بدانید که در هر مرحله چه حرکتی باید انجام دهید.
شما دربازی Overpass واقعا راندن در انواع جاده ها را یاد خواهید گرفت. این بازی تقریبا در سبک Strategy Racing است. در کنار بخش اصلی بخشی نیز به نام Hill-Climbing Mode وجود دارد که اندکی سخت است و به شما یاد میدهد چگونه ماشین خود را روی زمین مدیریت کنید.
تا همینجای کار هم بازی ویژگیهای فوق العاده ای دارد ولی به این موارد باید، بازی آنلاین چند نفره، Splitscreen و Hot seat که بخش زمان دار بازی است را نیز اضافه کنید. Campaign Mode نیز بخش جالبی از بازی است که در آن هزینه خسارات وارد آمده در یک مسابقه برای رفتن به مسابقه بعدی پرداخت شود. البته که پتانسیلهای بیشتری نیز در بازی وجود دارد.
بازیهایی مانند این در ابتدا ساده به نظر میرسند ولی با شروع بازی به عمیق بودن آن پی خواهید برد. بازی های این چنینی بیشتر سعی دارند طبیعیت واقعی را به ما نشان دهند. نظر شما راجع به چنین بازیهایی چیست؟ چقدر دنیای بازی سازی به این بازی ها نیاز دارد؟ با نظرات ارزشمند خود در گیم پاس ما را همراهی کنید