به لطف فناوری جدیدی که به Unreal Engine 4 اضافه شده است، نگاهی اجمالی به برخی از گرافیکهایی که از PS5 و Xbox Series X میتوان انتظار داشته باشیم، میاندازیم.
با نزدیک شدن به زمان عرضه PS5 و Xbox Series X، گیمرها از نظر گرافیکی چه انتظاراتی میتوانند از این دو کنسول نسل جدید داشته باشند؟ به نظر انیماتور The Last of Us و Assassin’s Creed، انتظارها بسیار بالا خواهد بود. با بررسی برخی تحولات اخیر در Unreal Engine 4 در این مورد، اطلاعات بیشتری به دست خواهیم آورد.
در اوایل این هفته، جاناتان کوپر انیماتور، به برخی از پیشرفتهای شگفتانگیز جدید در موتورهای گرافیکی که به کنسولهای نسل بعدی میرسند، اشاره کرد. در حالی که «raytracing» بحث داغ و مهمی در بین تحولات گرافیکی کنسولهای نسل آینده است، در عوض کوپر به گرافیک بالا و شگفتانگیز طراحی “مو” در این نسل اشاره دارد. او در خصوص این ویژگی گرافیکی منحصر به فرد یک گیف منتشر کرده و گفته است:
همه در مورد Ray tracing صحبت میکنند، اما من فقط میخواهم نسل بعدی این امکان را به من بدهد تا با این موها پیچ و تاب بخورم.
اگر صورت درون تصویر است پلاستیکی و رنگ پس زمینه نیز مشکی نبود، به سختی میتوانستیم تشخیص دهیم که زنی که میچرخد واقعی نیست.
برای کسانی که در صحنه انیمیشن و جلوه های بصری فعال هستند، این اطلاعات تازگی ندارد. Epic در اواخر دسامبر ۲۰۱۹ به روزرسانی را منتشر کرده بود که شامل پیشرفتهایی در زمینه گرافیک مو بود. با این حال همانطور که کوپر خاطرنشان کرد، شاهد این گرافیکهای پیشرفته در نسل بعدی کنسولها نیز خواهیم بود. در نسل جدید نگرانی از بابت اینکه به مانع گرافیکی یا واقع گرایی برخورد کنیم، وجود نخواهد داشت. امیدواریم که به زودی نمایشهای برتر فناوری PS5 و Xbox Series X را در عمل مشاهده کنیم.
PS5 و Xbox Series X قرار است قبل از تعطیلات ۲۰۲۰ عرضه شوند. نظر شما در مورد خبرهای پیرامون این کنسولها چیست؟ خوشحال میشویم نظرات خود را در بخش نظرات گیم پاس به اشتراک بگذارید.