خرده فروش بریتانیایی، GAME فقط ۲۴ ساعت قبل از عرضه PlayStation 5 به مشتریان اطلاع داد که ممکن است کنسول آنها به موقع نرسد. این خرده فروش متخصص توضیح داد که “با توجه به حجم کنسولهای PS5 در بازار انگلیس و اندازه محصول، عرضه آن برای تمام خرده فروشان و پیکها در سرتاسر انگلیس به چالش تبدیل شده است. GAME اضافه کرد، برای اطمینان از رسیدن هرچه بیشتر سفارشات در زمان مقرر، باید “پیک های متعدد را برای رسیدن به این هدف” تأمین کرد.
خبر بد اینکه برخی از مشتریان GAME تا روز جمعه PS5 های خود را دریافت نخواهند کرد. در یک ایمیل به مشتریان، این خرده فروش یکی از خدمات پیک کشور یعنی Yodel را “به دلیل مشکلات ظرفیت در شبکه تحویل آنها” مقصر دانست. به هر دلیلی که باشد، این موضوع، باعث ناراحتی بسیاری شده است زیرا آنها برای قرار گرفتن در اولویت تحویل هزینه اضافی پرداخت کردهاند. Yodel با بیانیهای به تهمت GAME پاسخ داد.
Yodel مستقیماً با GAME کار نمیکند، مشتری ما GFS است، یک کسب و کار کامل که با GAME همکاری دارد. ما به طور مرتب میزان سفارشاتی که میتوانستیم برای آنها حمل کنیم را به وضوح بیان کرده بودیم و این باعث تاسف است که نام Yodel به اشتباه در ایمیلی به مشتریان در مورد وضعیت سفارشات استفاده شده است. در حال حاضر هیچ تأخیری در شبکه ما وجود ندارد و هر گونه مشکل در مورد ظرفیت تحویل مربوط به GFS است و نه Yodel.
این کمپانی همچنین اضافه کرد که تحویل ایمن و به موقع هر یک از بستهها در اولویت آنها قرار دارد و متعهد هستند که از دریافت خدمات عالی توسط مشتریان که مسئول آن هستند اطمینان حاصل کنند.
بدیهی است که این یک دوره چالش برانگیز برای همه است، و این موضوع شامل پیک نیز میشود. با این حال، این سناریو آشفته به نظر میرسد. کسانی که برای تحویل با Royal Mail یا DPD هزینه اضافی پرداخت کردهاند، حق دارند از اینکه فقط مطلع شدند بسته خود را با یک سرویس تحویل دیگر دریافت میکنند، گیج شده باشند. قطعا GAME موظف بود زودتر همه این اطلاعات را در اختیار مشتریان قرار دهد. امیدواریم همه قبل از آخر هفته با خیال راحت کنسول خود را دریافت کنند.