در آگوست سال ۲۰۱۹ استریمر معروفی با نام Tyler Blevins ملقب به Aka Ninja، قرارداد انحصاری را با پلتفرم Mixer به ثبت رسانید که بر طبق آن از پلتفرم Twitch به این پلتفرم نقل مکان کند. در پی این حرکت او، طرفداران زیادی به پلتفرم جدید یعنی Mixer اضافه شدند.
به نظر میرسد که مبلغ زیادی برای این کار از سوی مالک Mixer، یعنی کمپانی مایکروسافت هزینه شده است. گزارشات جدید ابعاد جدیدی را در این باره روشن کرده است.
بر طبق مقالهای از سوی CNN که در مورد استریمرها و سودآوری آنها بود، قرارداد نینجا برای انجام این کار چیزی حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار بوده است. این اطلاعات از سوی Justin Warden مدیرعامل شرکت بازاریابی و مدیریت استعداد منتشر شده است، او ادعا کرده که از جزییات این معامله خبر دارد.
این معامله پس از رایزنیهای چند ساله صورت گرفته و احتمالا نمایانگر بزرگترین معاملهای است که یک استریمر برای انحصاری بودن به دست آورده است. نینجا آنقدر محبوب است که پوسته خود را برای بازی Fortnite دارد. این بازی در دنیای استریمرها بسیار محبوب است.
درسال ۲۰۱۴ آمازون یک بیلیون دلار برای رسیدن به Twitch خرج کرد که پلتفرم Mixer در رقابت مستقیم با آن است. استریمرهای دیگری که برای پیوستن به Mixer، پلتفرم Twitch را ترک کردهاند به ترتیب Shroud و Ewok هستند. این اسمها هم مربوط به استریمرهای نوجوان است.
Mixer یکی از اسامی است که با Twitch در حال رقابت است. یوتیوب و فیس بوک نیز هرکدام استریمرهای خود را دارند. یوتیوب جدیدا یک قراداد انحصاری نیز برای پخش برنامههای Blizzard امضا کرده است. نظر شما راجع به استریمرها چیست؟ اوضاع این صنعت در ایران چگونه است؟ خوشحال میشویم نظرات خود را با ما در گیم پاس به اشتراک بگذارید.