چگونه استریمرها موجب جنگ میان Twitch، Mixer و YouTube شده‌اند

جنگ یوتیوب، میکسر و توئیچ بر سر استریمرها

Loaded نام یک کمپانی استعدادیابی در زمینه بازی‌های ویدئویی است، که البته استریمرهای با استعداد را هم مدیریت می‌کند. این کمپانی جدیدا تهدید اصلی برای رسانه Twitch شده است، چون اکثر استریمرهای معروف مانند Ninja،Shroud،CouRage،DrLupo و… از مشتری‌های Loaded هستند.

یکی از کارهای این کمپانی این است که Ninja، استریمر معروف را به صورت انحصاری به سمت Mixer برده است. علاوه بر آن چهره‌های مشهور دیگری از این کمپانی را نیز می‌توان در Twitch دید. اما تا چه زمانی این چهره‌های سرشناس با پلتفرم استریم آمازون همگام خواهند بود؟ موسس Loaded به نام Brandon Freytag در این باره اطلاعات جالبی به ما ارائه کرده است:

خبرهایی مانند این ادامه خواهد داشت. ما استعدادهای زیادی در لیست خود داریم. بنابراین طبیعتا راهی که شروع کردیم را ادامه خواهیم داد. Brandon Freytaq

زمانی که او در سال ۲۰۱۶ کمپانی خود را تاسیس کرد، هرگز فکر نمی‌کرد باعث رقابت در بین شرکت‌های بزرگ فناوری شود. او می‌گوید:

من قصد داشتم از فضای موجود استفاده کنم، مخصوصا که دنیای اینفلوئنسرها جدید است و کسی نمی‌داند آینده آن چطور خواهد بود. من مطمئن بودم که قرار است تحول بزرگی ایجاد کنم فقط منتظر بودم زمان، موفقیت من را نشان دهد.

در این دهه Twitch نقش بزرگی در بازار استریم انگلیسی زبان داشته، اما از زمان معامله Ninja این موفقیت زیر سوال رفته است. Mixer از کمپانی مایکروسافت، وارد رقابت شد و نینجا یکی از بزرگترین استریمرها را جذب خود کرد تا به صورت اختصاصی برای او استریم کند. علاوه بر آن Michael “Shroud” Grzesiek یکی از حرفه‌ای‌های بازی Counter-Strike نیز با ۶.۴۵ میلیون دنبال کننده در Twitch به پلتفرم مایکروسافت پیوست. البته این جابه‌جایی‌ها همچنان ادامه دارد، برای مثال Jack “CouRageJD” Dunlop یکی از گیمرهای حرفه‌ای Call of Duty در ماه نوامبر به یوتیوب پیوست.

جنگ میان یوتیوب، میکسر و توئیچ بر سر استریمرها

به گفته Ryan “Fwiz” Wyatt رئیس جهانی بخش بازی YouTube، آنها به دنبال افرادی هستند که حضور پررنگ و اساسی در پلتفرم‌های مربوط به گیم داشته باشند. وقتی به فردی مانند CouRage نگاه می‌کنیم، مردی را می‌بینیم که دو میلیون دنبال کننده در YouTube دارد. او یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های ما در این پلتفرم است.

استریمرهای دیگری نیز از کمپانی Loaded قراردادهای انحصاری بسته‌اند. Cory “King Gothalion” Michael یک استریمر Destiny و Soleil “Ewok” Wheeler یکی از بازیکنان Fortnite در Faze Clan که هر دو به Mixer پیوسته‌اند. Jeremy “DisguisedToast” Wang نیز که چهره محبوبی در Hearthstone است، به بخش بازی فیس بوک پیوسته است.

  بیوگرافی Echo اپراتور مدافع Rainbow Six Siege

Twitch هم در مقابل وقت خود را تلف نکرد و سعی کرد از استریمرهای خود محافظت کند. بنابراین استریمرهایی مانند Ben “DrLupo” Lupo ، Timothy “TimTheTatman” Betar و Saqib “Lirik” Zahid در یک روز به Twitch پیوسته‌اند. توییچ همچنان قصد دارد لیست استریمرهای خود را گسترش داده و آن را از پلتفرم‌های دیگر قوی‌تر کند. البته این کمپانی از اظهار نظر مستقیم در این باره امتنا کرد.

اگر چه به نظر می‌رسد از دست دادن این استریمرها برای Twitch ضربه سختی باشد، ولی هنوز آمار و ارقام نتوانسته عمق این فاجعه را نشان دهد. این کمپانی در سال ۲۰۱۹ تنها دو درصد از سهم بازار را از دست داده و میزان محبوبیت این پلتفرم از ۷۵ درصد به ۷۳ درصد رسیده است. البته باید خاطرنشان کرد که سهم یوتیوب نیز در این میان از ۲۲ درصد به ۲۱ درصد کاهش یافته است، درحالی که پلتفرم‌های فیس بوک و Mixer درصدشان از ۱ به ۳ درصد افزایش یافته است. Betar در این باره نظر جالبی ارائه کرده است:

وجود پلتفرم‌های مختلف موجب رقابت خواهد شد. اگر رقابت و نیروی محرکه‌ای وجود نداشته باشد، همه چیز راکد خواهد شد. بنابراین این یک وضعیت برد-برد است. Betar

Doron Nir مدیر عامل شرکت StreamElements نیز عنوان کرد:

چیزی که اعداد به ما می‌گوید، همانطور که پلتفرم رشد می‌کند، پلتفرم‌های جدید سهم بیشتری از پلتفرم‌های قدیمی خواهند گرفت. حتی معاملات بزرگ و تاثیر گذار نیز باعث موفقیت یک شبه در این عرصه نخواهد شد چون ساخت یک پلتفرم موفق، نیاز به زمان دارد. Dron Nir

Wyatt در یوتیوب نیز عنوان کرد:

این همگرایی واقعا جالب است که همه پلتفرم‌های بزرگ دارای جریان پخش مستقیم بازی هستند. دو سال پیش Mixer به سختی در ذهن راه پیدا می‌کرد اما حالا موفقیت بزرگی است. فیس بوک هم راه خودش را در این میان پیدا می‌کند. وقتی به یوتیوب نگاه می‌کنید و این همه بازی‌های زنده را می‌بینید، دوست دارید در آن سرمایه‌گذاری کنید. Wyatt

بنا به گفته Freytag جنگ بین استریمرها تازه شروع شده است و کمپانی او فشنگ‌های زیادی دارد. Jaryd “Summit1g” Lazar یکی از این گزینه‌ها است که برای ساعت‌های زیادی در لیست پنج بازدید برتر Twitch بود. علاوه بر این ژورنالیست Travis Gafford و خواننده Jordan Fisher نیز در این لیست قرار دارند.

مسبقات فورتنایت در اپن استرلیا 2019

Loaded کار خود را با Freytag شروع کرد که برای گفتگو کردن با استریمر ها ۵ دلار دونیت می‌کرد. او از e-Sports World آمده بود و شش سال گذشته را در GoodGame گذرانده بود. او در این باره اینگونه می‌گوید:

وقتی برای اولین بار Loaded را شروع کردم، متوجه شدم چقدر استریمرها ارزشمند هستند و خودشان از این ارزش بی‌خبرند. موقعیت‌های زیادی بود که برندها پول زیادی در می‌آوردند و استعدادها فقط محصولات مجانی گیرشان می‌آمد. Freytag

بنابراین این گونه Loaded از یک کمپانی کوچک به یک پل ارتباطی بین غول‌های فناوری و بهترین اسم‌ها در گیم تبدیل شده است. کلید این موفقیت Popdog بود که یک استارت‌آپ از Alex Garfield است. او قبلا ذهن متفکر GoodGame بود و Twitch را ترک و به سرعت جذب Loaded شد.

  نقد و بررسی بازی Crash Team Racing Nitro-Fueled

اما تاریخ Garfield با Twitch پیچیده است، او GoodGame را که ۱۵ سال روی آن کار کرده بود به Twitch در سال ۲۰۱۴ فروخت. دو سال بعد او استعفا داد. از نظر او فروختن کمپانی خودش به Twitch کار احمقانه‌ای بوده البته او از توضیح بیشتری خودداری کرد و اکنون به عنوان مالک Loaded بزرگترین چالش برای سهم بازار Twitch از استریم است.

او شرکت خود را بر مبنای کارمندان اسبق توییچ که در سال ۲۰۱۶ آن را ترک کرده بود، پایه‌گذاری کرد. Colin DeShong هم در سال ۲۰۱۷ این کمپانی را ترک کرده بود. او مدیر ارشد خلاقیت در توییچ بود. Nick Allen هم یکی دیگر از کارمندان ارشد Twitch بود. به نظر می‌رسد تعداد زیادی از همکاران سابق Garfield علاقه داشتند تا با او همکاری کنند.

CouRageJD پلیر بازی Call of Duty
Jack “CouRageJD” Dunlop

در پایان، رقابت در این میان بسیار مهم است. Twitch با ویژگی‌های مدرن و مجازات مخالفان به سمت جلو در حال حرکت است. برای مثال وقتی Ninja پلتفرم Twitch را ترک کرد، به ناگاه فیلم‌های مستهجن در کانال قدیمی او ظاهر شد. توییچ به نحوی غیر محسوس سهم بازار را کنترل می‌کند.

Josh Swartz یکی از کارمندان Popdog اعتقاد دارد که ذهن‌های بزرگ موجب پیشرفت خواهند شد. او رقابت را عامل نوآوری می‌داند و سیستم را بر مبنای عرضه و تقاضا ارزیابی می‌کند.

این هدفی است که کمپانی Loaded برمبنای آن پایه‌گذاری شده است، هدفی که هنوز هم آن را دنبال می‌کند. در پنج سال آینده بحث دادن محصولات رایگان به استریمرها کنار خواهد رفت و یک صنعت میلیون دلاری برای کمپانی‌های بزرگ و استریمرها رقم خواهد خورد.

نظر شما در مورد استیمرها چیست؟به نظر شما وضعیت استیمرها در ایران رو به پیشرفت است؟ نظرات خود را با ما و دیگران در گیم پاس به اشتراک بگذارید.

اولین کسی باشید که برای “چگونه استریمرها موجب جنگ میان Twitch، Mixer و YouTube شده‌اند” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت خود را در ارزیابی وارد کنید*

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.