طبق گزارشات اخیر، سونی در حال سانسور تصاویر خشن در بازیهای ویدیویی است. مدتی است که میزان خشونت در بازیهای ویدیویی به بحث داغی تبدیل شده است. غالباً بحث بر سر این است که بازیها باید درجه خشونت کمتری داشته باشند تا در دسترس مخاطبان بیشتری قرار بگیرند. با وجود آن، تعدادی از توسعه دهندگان همچنان به تصویر کشیدن خشونت را در دستور کار خود قرار دادند.
طبق گزارشی در GameSpark ژاپن، سونی از توسعه دهندگان خواسته تصاویر خشن را در بازیهای ویدیویی حذف کنند. این موضوع توسط رئیس استودیو Cyberconnect2 آقای Hiroshi Matsuyama نیز تائید شده است، که سونی توسعه دهندگان را مجبور به ایجاد تغییراتی در سری Naruto Ultimate میکند. یکی از شخصیتهای بازی، Minato Namikaze، در داستان اصلی بازوی خود را از دست داده بود. با این حال، در نسخه منتشر شده بازی، بازوی او برای مطابقت با سیاستهای سونی حضور داشت.
وی همچنین خاطرنشان کرد که دلیل این امر این بود که از دست دادن اندام در شخصیتهایی که ظاهری انسانی دارند توسط Sony Interactive Entertainment مجاز نبوده و توسط CERO منع نشد. CERO سازمانی است که مسئول رتبه بندی بازیهای ویدیویی در ژاپن است. در داستان، میناتو از نظر فنی انسان نیست. اما، با توجه به اینکه این شخصیت ظاهری انسانی داشت، مجاز نبود.
از همه قابل توجهتر این واقعیت است که SIE اجازه داده است چنین بازیهایی را در برخی از بازیها انجام دهد. ماتسویاما اشاره میکند که Dragon Ball Z Kakarot نسخهای دارد که در آن بازوی Nappa قطعه قطعه شده است. در کمال تعجب، این مورد از بازی حذف نشده است زیرا تفاوت در برداشت بین دو بازی وجود دارد. جزئیاتی از این تفاوت ذکر نشده است، اما احتمالاً این واقعیت است که سری ناروتو لحن واقع بینانهتری دارد. اینکه این خط مشی خاص بازیهای ویدیویی ژاپنی است مشخص نیست.
موضع سونی در این مورد کاملاً تعجب آور است، با توجه به این واقعیت که برخی از بازیهای آن معیاری برای رنگ و بوی بالغ در بازیهای ویدیویی قرار دادهاند. به عنوان مثال، The Last of Us ۲ چندین لحظه وحشیانه و دلخراش را پشت سر گذاشت که علی رغم مورد انتقاد قرار گرفتن، استقبال گستردهای از آن شد. با توجه به اینکه سونی در بازیهای ویدیویی انحصاری خود چنین جهتهای جسورانهای را اتخاذ میکند، جالب است که ببینید توجیه سونی برای چنین موضعی چیست.