الهام گرفتن کنترلر DualSense از کنترلر‌های Xbox

الهام گرفتن Dualsense از کنترلرهای Xbox

همانطور که قبلا گفته‌ایم و دوباره هم می‌گوییم: بهترین ویژگی PS5، کنترلر DualSense است. ما می‌توانیم از خوبی‌های این کنترلر ساعت‌ها بگوییم و بازهم ویژگی‌های فوق‌العاده آن تمام نشود که این بسیار عالی است.

haptic feedback و adaptive triggers هنگام استفاده بسیار لذت بخش عمل می‌کنند و مهمتر از همه، آنها در برخی از عناوین نتیجه را تغییر می‌دهند. ما به ویژه تحت تأثیر adaptive triggers قرار گرفته‌ایم، به طوری که حتی باعث شده‌اند دوباره بازی‌هایی مانند FIFA 21 در PS5 را بخریم و به بازی آنها بپردازیم، فقط برای اینکه تفاوت را احساس کنیم.

با این حال، ما از این ویژگی خوشایند کنترلر DualSense که از کنترلر Xbox الهام گرفته است، واقعاً ممنونیم. شاید بیش از هفت سال طول کشیده باشد، اما توسعه دهندگان بالاخره شروع به استفاده از نادیده گرفته شده ترین ویژگی کنترل کننده Xbox در بازی‌ها می‌کنند و احتمالاً همه اینها به دلیل کنترلر جدید و ابتکاری Sony است.

اگر تا الان اطلاع نداشتید (که افراد زیادی هم اطلاع ندارند) ، کنترلر Xbox دارای “Impulse Triggers” است که از موتورهای مستقلی در داخل خود بهره می‌برد که باعث لرزش می‌شوند. این محرک‌ها (triggers) می‌توانند با لرزش احساس لمسی بیشتری هنگام شلیک اسلحه یا رانندگی در زمین‌های ناهموار ایجاد کنند. خیلی هم با آنچه که کنترلر سونی با استفاده از haptic feedback به دست می‌آورد بی شباهت نیست، هرچند که اعتراف می‌کند بسیار کم رنگ‌تر است.

اینها در سال ۲۰۱۳ به عنوان بخشی از کمپین تبلیغاتی Microsoft برای کنترلر جدید خود مورد توجه قرار گرفتند، اگرچه به نظر می‌رسد که توسعه دهندگان این یادداشت را از دست داده‌اند زیرا در هفت سال گذشته به سختی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

  کشف Easter Egg جدید بازی The Last of Us Part 2 در حالت‌های Grounded و Permadeath

******* ویدئو********

ما حدس می‌زنم که حدود ده بازی در واقع توانایی اجرای هر نوعtrigger  لرزشی را داشتند و اکثر بازی‌هایی که این کار را می‌کردند Forza Motorsport 5 ، ۶ ، ۷ و سری Forza Horizon بودند. حتی استودیوهای اصلی Microsoft نیز به دلیل نادیده گرفتن این ویژگی، مقصر بوده‌اند، که بسیار ناامیدکننده است.

این موضوع به نظر ما همیشه یک فرصت از دست رفته بود، زیرا محرک‌های ضربه‌ای (impulse triggers) کنترلر بسیار عالی هستند. تاثیری که آنها در بازی‌های رانندگی می گذارند بلافاصله قابل مشاهده است و تفاوت ملموسی در تجربه کلی ایجاد می‌کند.

همین نکته را می‌توان در Sunset Overdrive گفت  که به نظر من هنوز بهترین انحصاری Xbox One است که به لطف تریگرها انفجارهای اسلحه را به شکل دیگری درمی‌آورد. با این وجود بارها و بارها، بسیاری از بازی‌ها نتوانستند از آنها استفاده کنند.

مهم است که روشن کنیم impulse triggers به اندازه adaptive triggers در کنترل کننده DualSense تأثیرگذار نیستند. adaptive triggers می‌توانند مقاومت را تغییر دهند و احساس بیشتری نسبت به impulse triggers بر روی کنترلر ایجاد کنند، مانند فشار در هنگام کشش کمان یا فشردگی هنگام قفل اسلحه.

اما با این حال، impulse triggers هنوز هم یک ویژگی عالی است که در کنسول Microsoft به طور عجیبی بسیار کم استفاده شده است و حتی اگر به کنترلر جدید Sony نرسد، به یک لرزش عمیق تر بر روی کنترلر نسبت به تجربه استاندارد دهه قبلی کمک می‌کند.

خبر خوب این است که، با توجه به اصرار سونی در تبدیل DualSense به جذابیت اصلی PS5، عناوین ۳rd person  بیشتری ظاهراً impulse triggers کنترلر Xbox را اجرا می‌کنند. من قبلاً متوجه شده‌ام که Dirt 5 ، Gears Tactics و Tetris Effect: Connected به خوبی از triggers استفاده می‌کنند و اگر قبلاً روی عنوان PS5 کار شده باشد، احتمالاً عناوین دیگر حداقل نوعی از قابلیت را اضافه خواهند کرد.

  آموزش تغییر پسوورد اکانت پلی استیشن

در یک دنیای کامل، توسعه دهندگان سعی می‌کنند از مجموعه ویژگی‌های منحصر به فرد هر کنسول نهایت استفاده را ببرند اما این به زمان و پول نیاز دارد که در نهایت چیزی نیست که معادل فروش بیشتر باشد بنابراین اغلب نادیده گرفته می‌شود. اگر یک بخش فناوری، استاندارد شود، مانند لرزش، دکمه اشتراک گذاری (share button) یا کنترلرهای حرکتی مثل Move (تا حدی)، مسلما توسعه دهندگان هم توجه خوبی به این ویژگی‌ها پیدا خواهند کرد.

با توجه به موفقیت کنترلر Sony، عجیب نخواهد بود اگر Microsoft برای خود کنترلری منتشر کند که بتواند همان احساسات کنترلر DualSense را فراهم کند. وقتی Sony در پاسخ به Wii کنترلرهای Move را منتشر کرد، ما شاهد همان حرکت تجاری بودیم و Microsoft با Kinect به هیجان بازی‌ها کمک کرد.

امیدوارم که نوک انگشتان ما هنگام انجام بازی‌های بیشتر Xbox Series X در آینده به طرز مطبوعی متعجب شوند. منطقی است که اگر توسعه دهندگان از تلاش خود برای اضافه کردن یک لایه از کدنویسی و برنامه نویسی (برای استفاده بهتر از ویژگی‌های Dualsense) به بازی‌های PS5 دست بردارند، که در نهایت بازی‌های Xbox نیز سود خواهند برد. اما مسلماً ناامیدکننده است که مدت زمان بسیار زیادی برای استفاده بیشتر از impulse triggers طول کشیده است، زیرا آنها یک ویژگی واقعا خوبی هستند که در کنترلر قابل اعتماد مایکروسافت بسیار فراموش شده‌اند.

اولین کسی باشید که برای “الهام گرفتن کنترلر DualSense از کنترلر‌های Xbox” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت خود را در ارزیابی وارد کنید*

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.