توسعه دهندگان از سادگی ساخت بازی برروی PlayStation 5 می‌گویند

سادگی ساخت بازی در PS5

از دوران عرضه کنسول PlayStation 3 همواره این نگرانی وجود دارد که شاید سونی کنسول بعدی خود را به حدی پیچیده طراحی کند که کار ساخت و توسعه بازی روی آن به طرز غیر قابل باوری پر دردسر شود.

در سال ۲۰۱۳ و با معرفی پلی‌استیشن ۴، طراح سخت افزار این کنسول یعنی آقای Mark Cerny با اشاره به این مقوله به طور مستقیم، تمام نگرانی‌ها در این خصوص را ازبین برد. اکنون درحالی که برخی از استودیوها از کار کردن روی سخت افزار PS5 ابراز خوشحالی کرده‌اند، اما تعدادی شایعه نیز پخش شده که بر اساس آن‌ها، کار کردن با جدیدترین کنسول غول سخت افزار ژاپنی کار شدیداً دشواری است و هنوز شاهد انتشار بیانیه‌ای مستقیم از سمت سازندگان خود کنسول نیز نیستیم.

طی گفتگویی که آقای Richard Leadbetter از رسانه معروف Digital Foundry در پنل EGX داشته‌ است، وی اعلام کرد که با انجام تحقیقات و مصاحبه با برخی از سازندگان به این نکته پی برده که تقریباً تمامی آن‌ها از کار با PS5 راضی هستند و بدین ترتیب خیال افرادی که در صف تهیه کنسول در روزهای نخست هستند را راحت کرده است.

آقای Leadbetter افزود:

تک تک توسعه دهندگان معماری پلی‌استیشن ۵ را ستودند و از سهولت کار با آن تعریف می‌کردند. محیط کار با آن دقیقاً شبیه محیط توسعه PS4 بوده و تنها تفاوت اصلی، افزایش میزان قدرت، ویژگی‌های تازه و چیزهایی هست که تا پیش از این وجود نداشته‌اند. آن‌ها به شدت از شرایط موجود رضایت دارن.

 

  احتمال ساخت ادامه بازی Ghost of Tsushima قوت گرفت

هرچند که تا پیش از این تنها شایعات مربوط به سخت بودن کار با PS5 از سمت استودیوی کپکام و توسعه بازی Resident Evil Village به گوش می‌خورد اما ظاهراً همه سازندگان از فضای کار این کنسول رضایت دارند و شنیدن این خبر قطعاً برای طرفداران کنسول شرکت محبوب سونی مسرت بخش خواهد بود. همچنین با نگاهی اجمالی به عناوین هنگام عرضه این کنسول می‌توان این طور دریافت کرد که سونی قصد دارد این نسل را به شکلی آغاز کند که نسل ۸ را به پایان رساند، یعنی با عرضه عناوین قدرتمند و خاطره انگیزی که نظیر آن‌ها در جای دیگر یافت نشود.

اولین کسی باشید که برای “توسعه دهندگان از سادگی ساخت بازی برروی PlayStation 5 می‌گویند” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت خود را در ارزیابی وارد کنید*

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.