پس از افزایش گمانه زنیها، کونامی توضیح داد که فقط در حال بازسازی بخشهای تولیدی خود است، و قصد تعطیل کردن استودیوهای بازیسازی خود را ندارد.
در اوایل این ماه، کونامی گزارشی را منتشر کرد که برخی انتصابات در استودیوهای بازیسازی، تغییرات پست پرسنل و بازسازی دوباره کمپانی در آن مطرح شده بود. در انتهای این گزارش سه بخش تولیدی از این کمپانی اعلام شده است، که احتمالا منحل میشوند. در این گزارش آورده شده این تصمیم “برای پاسخگویی به شرایط اقتصادی که کمپانی را احاطه کرده است” اتخاذ شده، اما برای برخی از خوانندگان به این معنی است که ناشر به طور کامل سه بخش از منابع اصلی تولید بازیهای خود را تعطیل کرده است.
احتمالاً این سو تفاهم به این واقعیت دامن زده شده است که کونامی، زمانی بطور پیوسته اقدام به انتشار بازیهای Metal Gear و Silent Hill میکرد، اما طی دو سال گذشته از توسعه بازیهای محبوب خود فاصله گرفته. این هفته وقتی گزارش جابهجایی در پستهای مهم این کمپانی منتشر شد، هیجانات به اوج رسید، بنابراین همانطور که Gematsu گزارش داد، کونامی بیانیه جدیدی را برای خاموش کردن آتش منتشر کرد:
“اطلاعیه ارائه شده مربوط به تجدید ساختار داخلی و تقسیم بخشهای تولیدی است، و ما بخش بازیهای ویدیویی خود را تعطیل نکردهایم.”
باید بدانیم، کونامی در طیف وسیعی از بازارها فعال است، که همه آنها در حوزه ویدئوگیم نیستند. آنها علاوه بر بازیهای پرفروش که بیشتر با آنها شناخته میشوند، بازیهای موبایل، بازیهای کارتی و ماشینهای pachinko را میسازد. این تولید متنوع محصولات احتمالاً توسط چندین بازار انجام شده است، نه فقط بازیهای ویدیویی، بنابراین طرفداران Metal Gear و Silent Hill نباید نگران باشند. حداقل، بیش از دو هفته پیش نگران نباشند. این رویکرد کونامی، توسعه بازیهای محبوب خود را تحت تأثیر قرار نمیدهد، اما لزوماً آن را نیز تقویت نمیکند.