ذخیره سازی ابری تغییر نسل را برای دارندگان ایکس باکس ساده‌تر می‌کند

ذخیره سازی ابری در ایکس باکس

در حالی که در آستانه ورود به نسل جدید هستیم اما دلیل نمی‌شود که نسل جاری یا نسل‌های قبل‌تر را فراموش کنیم و مایکروسافت نیز از ساخت ایکس باکس سری ایکس و اس چنین هدفی را دنبال می‌کند.

با وجود این که ایکس باکس سری ایکس و اس و پلی‌استیشن ۵ از بازی‌های نسل پیشین خود پشتیبانی می‌کنند، اما مایکروسافت چندین قدم فراتر رفته و کنسول نسل بعد خود را به نحوی طراحی کرده تا به طور کامل از ۴ نسل مختلف پشتیبانی کند. این قضیه با پشتیبانی از سیستم ذخیره سازی ابری (Cloud Saving) نیز همراه شده و بهترین موقعیت را برای افرادی که می‌خواهند پیش‌روی خود در بازی‌ها را حفظ کنند و تجربه خود را به کنسول جدید ارتقا بدهند ایجاد نموده، خصوصا زمانی که سونی با خبر پشتیبانی ناقص از سیو‌های PS4 روی PS5 خبر ساز شده، این مقوله به نفع ایکس باکس تمام شده است.

آقای Larry Hyrb معروف به Major Nelson از تیم ایکس باکس شب گذشته توییتی را منتشر کرده که در آن از این قابلیت صحبت می‌کند. نلسون ادعا کرد:

ذخیره سازی ابری و پشتیبانی از چندین نسل متفاوت به من این اجازه را می‌دهد تا به طور مثال از همان قسمتی که بازی Fallout 4 را در ایکس باکس وان رها کردم، روی ایکس باکس سری ایکس خود ادامه بدهم.

در حالی که مایکروسافت به کاربران خود انواع و اقسام امکانات برای جهش از نسل قبل به نسل جدید می‌دهد، مخاطبین بیشتری را نیز به سمت خود جذب می‌کند. هرچند که به نظر می‌رسد مشکل عدم انتقال فایل‌های سیو از PS4 به PS5 بیشتر به خود سازندگان باز می‌گردد، اما به عنوان مثال نسخه پلی‌استیشن ۵ بازی Yakuza Like A dragon از فایل‌های سیو نسخه PS4 پشتیبانی نمی‌کند درحالی که نسخه نسل بعد بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ یا اسپایدرمن از سیوهای نسل قبل پشتیبانی می‌کند.

  امکان تجربه نسخه آزمایشی بازی Forza Motorsport 8

کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس در تاریخ ۱۰ نوامبر مصادف ۲۰ آبان به طور جهانی عرضه می‌شود.

اولین کسی باشید که برای “ذخیره سازی ابری تغییر نسل را برای دارندگان ایکس باکس ساده‌تر می‌کند” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت خود را در ارزیابی وارد کنید*

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.