تاریخچه, ایکس باکس, پلتفرم‌ها, پلی استیشن, مقالات, نینتندو

بازی‌های مورد انتظار نسل هشتم که منتشر نشدند – قسمت دوم

بازی های منتشر نشده نسل هشتم

همانطور که در قسمت اول مقاله بازی‌های مورد انتظار نسل هشتم که منتشر نشدند خواندید، قصد داریم فرانچایزهایی را که تا قبل از نسل هشتم بازی‌های ویدئویی نسخه‌های خوبی از آنها منتشر شد، اما به هر دلیلی شاهد انتشار نسخه جدیدی از آنها نبودیم را در “بازی‌های منتشر نشده کنسول‌های نسل هشتم” با هم بررسی کنیم، با گیم پاس همراه باشید تا به بررسی محبوب‌ترین فرنچایز‌های دنیای بازی‌های ویدئویی بپردازیم.

Army Of Two

Army of Two franchises in expected 8th generation franchises that never published part 2

ارتش دو نفره (Army Of Two) بازی سوم شخص اکشنی که توسط Electronic Arts توسعه یافته بود و اولین بار در سال ۲۰۰۸ برای کنسولهای ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ منتشر شد. بازی با تمرکز روی دو نفر از جنجگویان به نام‌های Elliot Salem و Tyson Rios توانست سر و صدای زیادی را در زمینه بازی‌های سبک همکاری ایجاد کند. شما می‌توانید بصورت Local یا آنلاین با یکی از دوستانتان به تجربه بازی بپردازید.

در سال ۱۹۹۳ ریوس و سلیم تحت عنوان نیروی ۷۵ ارتش ایالات متحده آمریکا برای ترور یکی از رهبران محلی به نام عبدالله معلم به سومالی اعزام می‌شوند. در راستای انجام این عملیات آنها باید با فلیپ کلاید (Phillip Clyde) که یک تکنسین نظامی و عضو یک گروه نظامی خصوصی به نام SSC است همکاری کنند. پس از انجام موفقیت آمیز ماموریت کلاید از یکی از همکاران سابق ریوس و سلیم به نام سرهنگ ریچارد دالتون دعوت می‌کند که به گروه SSC ملحق شود. بدین ترتیب الیوت و تایسون هم به واسطه سرهنگ ریچارد دالتون وارد SSC می‌شوند.

 گیم پلی بازی بر اساس همکاری پیاده سازی شده بود، به همین دلیل بازیکنان مجبور بودند برای انجام ماموریت‌های خود حتما با هم همکاری کنند. به واسطه همین همکاری ها بازیکنان امتیازهایی دریافت می‌کردند و از طریق این امتیازها می‌توانستند زره خود را اپگرید کنند یا نقاب‌های جدیدی بخرند.

علاوه بر ارتقا زره یا خرید نقاب‌های جدید با امتیازهای خود می‌توانستید اسلحه‌های خود را شخصی‌سازی کنید. امکان شخصی‌سازی خشاب‌ها یا سرنیزه تفنگ‌ها و موارد زیادی از این قبیل شخصی‌سازی‌ها، بازیکنان را برای پیشروی هر چه بیشتر در بازی تشویق می‌کرد.

بازی وسایل نقلیه نظامی زیادی در اختیار کاربران قرار می‌داد. یکی از بازیکنان می‌توانست رانندگی کند و دیگری مشغول تیراندازی با تیربار یا شلیک توپ در تانک‌ها شود.

میزان تخریب پذیری خوب بازی و اکشن بالای بازی توانست نظر خیلی از کاربران را به خود جلب کند.

نسخه اول بازی توانست از سایت متاکریتیک نمره ۷۴ را روی کنسول پلی استیشن ۳ و نمره ۷۲ را روی کنسول ایکس باکس ۳۶۰ دریافت کند.

Army of Two: The 40th Day

Army of Two 2 franchises in expected 8th generation franchises that never published part 2

حدودا دو سال بعد در سال ۲۰۱۰ نسخه دوم بازی تحت عنوان Army Of Two: The 40th Day توسط Electronic Arts توسعه یافت و برای کنسول‌های ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ منتشر شد.

بازی همچنان شما را در نقش ریوس و سلیم قرار می‌دهد. الیوت و تایسون این بار برای انجام ماموریت خود باید به شانگهای چین بروند تا با شخصی به نام JB دیدار کنند.

بازی از نظر گیم پلی تفاوت زیادی با نسخه قبل خود ندارد اما همچنان از نظر شخصی‌سازی اسلحه‌ها پرجزئیات و جذاب بود. در این نسخه می‌توانستید با گروگان گرفتن یکی از دشمنان تصمیم گیری آنها را به چالش بکشید. اضافه شدن دشمنان جدید که زره‌های سنگین و قوی دارند از دیگر ویژگی‌های این نسخه بود. بازی در این نسخه در مواردی به شما اجازه تصمیم گیری می‌داد.

Army Of Two: The 40th Day توانست از سایت متاکریتیک روی کنسول ایکس باکس ۳۶۰ نمره ۷۳ و روی کنسول پلی استیشن ۳ نمره ۷۴ را دریافت کند.

Army of Two: The Devil’s Cartel

Army of Two 3 franchises in expected 8th generation franchises that never published part 2

در مارس ۲۰۱۳ Electronic Arts جدیدترین نسخه Army of Two را منتشر کرد. این نسخه توسط استودیو ویسرال گیمز توسعه یافته بود، استودیویی که سابقه توسعه فرانچایز Dead Space را نیز در کارنامه خود داشت.

Army of Two: The Devil’s Cartel اولین بازی فرانچایز بود که توسط موتور بازی سازی Frostbite ساخته شد. نسخه‌های قبل بازی به کمک موتور Unreal Engine توسعه یافته بود. این بازی یکی از آخرین بازی‌هایی بود که توسط استودیو ویسرال گیمز (Visceral Games) ساخته شد.

در این نسخه از بازی بر خلاف نسخه‌های قبل داستان براوو و آلفا را روایت می‌شود، که برای از بین بردن یکی از بزرگترین کارتل‌های مواد مخدر در مکزیک به نام “the Scythe” به محل اعزام می‌شوند، دلیل استفاده از اسم‌های رمزی هم این است که به بازیکن القا شوند آنها در حال انجام ماموریت هستند.

قابلیت OverKill از نسخه اول بازی به این نسخه برگشته، که با استفاده از این قابلیت شخصیت شما برای مدت زمان کوتاهی شکست ناپذیر می‌شود. با این حال ویژگی‌هایی مثل Back to Back یا سنگ، کاغذ، قیچی از بازی حذف شده بودند. بازی از نظر سیستم همکاری دو نفره عملکرد ضعیف‌تری نسبت به نسخه‌های قبل داشت.

البته بازی در این نسخه شخصی‌سازی‌های جزئی‌تری دارد و می‌توانستید با استفاده از سیستم شخصی‌سازی پر جزئیات از تجربه بازی لذت ببرید.

تغییر موتور بازی سازی و عملکرد بد بازی در سیستم همکاری باعث شد کاربران و منتقدان رضایت لازم را از تجربه بازی کسب نکنند.

بازی از سایت متاکریتیک روی کنسول ایکس باکس ۳۶۰ نمره ۵۴ و روی کنسول پلی استیشن ۳ نمره ۵۳ را دریافت کرد.

فروش کم نسخه آخر بازی و استفاده از موتور Frostbite که با انتقاد کاربران همراه شد، باعث دلسردی توسعه دهندگان و ناشران از ادامه ساخت بازی شد.

Twisted Metal

Twisted Metal 1 franchises in expected 8th generation franchises that never published part 2

عنوان Twisted Metal که در ذهن همه‌ ما به نام “ماشین جنگی” نقش بسته از عنوان‌های موفق سونی بود که همیشه در گیشه هم خوب ظاهر می‌شد.

بازی برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ در آمریکا برای کنسول پلی استیشن ۱ منتشر شد. خلاقیت سازندگان در ساخت بازی و ترکیب سبک ریسینگ و اکشن باعث استقبال خوب کاربران از بازی شد.

بازی هم به صورت تکنفره هم چند نفره قابل تجربه بود. بازیکنان باید با انتخاب یکی از دوازده ماشین بازی وارد میدان جنگ شوند و دشمنان خود را از بین ببرند. هدف بازی از بین بردن دشمنان است، یعنی تا زمانی که همه‌ دشمنان را از بین نبرید بازی ادامه خواهد داشت. استفاده از سلاح‌های ماهواره‌ای یا سلاح‌های انفجاری و حتی مین ها باعث جذاب شدن تجربه بازی می‌شد.

بازیکن بازی را با سه جان آغاز می‌کند، بازی درجه سلامتی ماشین را در پایین سمت راست صفحه به شما نشان می‌داد، که با صدمه دیدن از دشمن و حملات آنها این نوار سلامتی کاهش می‌یابد. بازی دارای تونل‌هایی است که با عبور از آنها میزان سلامتی شما بازیابی می‌شود. با هر بار تمام شدن نوار سلامتی یک عدد از جان ها کم می‌شد.

اسلحه‌های بازی مهمترین عوامل پیروزی در یک نبرد هستند، تعداد بی‌نهایت تیرها و عواملی مثل داغ کردن اسحه‌ها از عواملی بود که پیروزی یا شکست در یک نبرد را تعیین می‌کرد.

این نسخه از بازی از سایت گیم رنکیگ نمره ۶۶.۸۸ را روی کنسول پلی استیشن ۱ دریافت کرد.

Twisted Metal 2

Twisted metal 2 franchises in expected 8th generation franchises that never published part 2

پس از یکسال، سونی دومین نسخه بازی Twisted Metal را منتشر کرد. این نسخه موفق‌ترین اثر ساخته شده در سبک ماشین جنگی است. بازی توسط استودیوهای سونی و SingleTrac ساخته شده بود.

داستان بازی سال ۲۰۰۶ شهر لس آنجلس را روایت می‌کند که شهر تبدیل به ویرانه شده و مردم برای بقا در رویداد Twisted Metal مبارزه می‌کنند. علاوه بر لس‌آنجلس بازیکنان برای بقا در شهرهای مسکو، پاریس، آمازونیا، نیویورک، قطب جنوب، هلند و هنگ کنگ مبارزه می‌کردند.

پس از شکست دادن همه‌ حریفان در آمازونیا، بازیکن باید قبل از رفتن به نیویورک با مینیون روبرو شود. بعد از شکست دادن مینیون باید به نیویورک رفته و جایزه خود را از کالیپسو دریافت کنید.

نسخه دوم بازی در گیشه عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به جای گذاشت، بطوری که نزدیک به دو میلیون نسخه از بازی فقط در آمریکا به فروش رفت.

بازی در جلب نظر منتقدان و مخاطبان هم موفق ظاهر شد و توانست نمره ۸۴ را از سایت گیم رنکینگ دریافت کند.

Twisted Metal 3

Twisted metal 3 franchises in expected 8th generation franchises that never published part 2

نزدیک به دو سال بعد از انتشار Twisted Metal 2 استودیو ۹۸۹ نسخه سوم بازی را منتشر کرد.

استودیو ۹۸۹ وظیفه ساخت و انتشار بازی را بر عهده داشت، بازی از نظر گیم پلی و گرافیک نظرات مختلفی را از مخاطبان و منتقدان دریافت کرد، اما از نظر موسیقی و صداگذاری عملکرد خوبی داشت و رضایت اکثریت جامعه گیم را از این نظر جلب کرد.

  کاهش قیمت سرویس PlayStation Now

بازی دارای دو بخش Deathmatch  و Tournament است. در حالت Deathmatch شما باید با دشمنان خود بجنگید و تا زمانی که همه‌ آنها را از بین نبرید بازی ادامه خواهد داشت. در حالت Tournament شما باید در هشت سطح با دشمنان مبارزه کنید که با عبور از هر سطح، در سطح بعدی با دشمنانی سخت تر و با تعداد بیشتر روبرو خواهید شد.

بازی از نظر داستانی در سال بعد از Twisted Metal 2 اتفاق می‌افتد، در این نسخه مراحلی مثل واشنگتن، هالیووده زلزله زده، Hangar 18 وجود دارد که از نظر بصری هر کدام جذابیت ویژه‌ای داشتند.

همانطور که گفنه شد این نسخه از بازی در جلب رضایت کاربران و منتقدان موفق ظاهر نشد و نمره ۴۸ را از سایت گیم رنکینگ دریافت کرد.

Twisted Metal 4

Twisted metal 4 franchises in expected 8th generation franchises that never published part 2

اواخر اکتبر ۱۹۹۹ استودیو ۹۸۹ چهارمین نسخه Twisted Metal را منتشر کرد.

داستان بازی اوایل دهه ۹۰ اتفاق می‌افتد، جایی که کاروانی بعنوان سیرک در سراسر کشور مسابقات Twisted Metal را برگزار می‌کند و ویرانی‌های زیادی را به بار می‌آورد.

توسعه این نسخه از بازی باز هم بر عهده استودیو ۹۸۹ بود که به دلیل اختلاف با توسعه دهنده دو نسخه اول، تمام کدهای بازی از بین رفت و استودیو ۹۸۹ مجبور بود توسعه بازی را از اول آغاز کند.

بازی دارای ۱۳ کاراکتر قابل بازی بود. بازی از نظر گیم پلی فرقی با نسخه قبل خود نداشت و چیز جدیدی به این فرانچایز اضافه نکرد.

بازی Twisted Metal 4 از سایت گیم رنکینگ توانست نمره ۶۸ را کسب کند.

Twisted Metal: Black

Twisted metal black franchises in expected 8th generation franchises that never published part 2

در ژوئن سال ۲۰۰۱ بازی Twisted Meta Black ساخته استودیو ۹۸۹ توسط مرکز سرگرمی‌های سونی که حالا امتیاز انتشار بازی را گرفته بود، منتشر شد.

در این نسخه از بازی هر کاراکتر داستان مختص به خود را دارد، بازی در شهر Midtown جریان دارد و پناهندگان شهر Blackfield بازیکنان Twisted Metal را تشکیل می‌دهند.

بازی دارای دو شخصیت جدید و شخصیت‌های قدیمی این فرانچایز است. ارائه گیم پلی جدید، شخصیت‌ها و ماشین‌های جدید و همچنین داستان قابل قبول باعث شد این نسخه در ذهن کاربران نقش ببند.

بازی از سایت متاکریتیک روی کنسول پلی استیشن ۲ نمره ۹۱ را دریافت کرد.

Twisted Metal: Head-on

Twisted metal Head on franchises in expected 8th generation franchises that never published part 2

در فوریه سال ۲۰۰۵ نسخه‌ای از سری Twisted Meta با نام Twisted Metal: Head-on برای کنسول دستی پلی استیشن PSP منتشر شد که تا حدودی توانست رضایت کاربران را جلب کند. بازی دنباله مستقیم نسخه Twisted Metal 2 بود و از وقایع سایر نسخه‌ها چشم پوشی کرده بود.

بازی حول شخصیت Calypso روایت می‌شود، Head-On جز اولین بازی‌های PSP Greatest Hits در آمریکا بود.

در سال ۲۰۰۷ دیوید جفی کارگردان بازی که سابقه کار روی فرانچایز God Of War را هم داشت اعلام کرد که Head-On برای کنسول پلی استیشن ۲ هم پورت خواهد شد. بازی توسط استودیو تازه تاسیس دیوید جفی به نام Eat Sleep Play ساخته و در سال ۲۰۰۸ برای کنسول پلی استیشن ۲ منتشر شد.

نسخه پلی استیشن ۲ شامل ویدئویی‌های لایو اکشن و پاداش‌های اضافی نسبت به نسخه PSP بود.

این نسخه از بازی توانست نمره خوب ۷۹ را از سایت متاکریتیک دریافت کند.

Twisted Metal: Head-On: Extra Twisted Edition

Twisted metal 6 franchises in expected 8th generation franchises that never published part 2

سه سال بعد از نسخه قبل بازی یعنی Twisted Metal: Head-on استودیو تازه تاسیس Eat Sleep Play اقدام به انتشار نسخه جدیدی از بازی Twisted Metal کرد. این بازی توسط دیوید جفی و اسکات کمپل برای کنسول پلی استیشن ۲ توسعه یافت. این بازی یک پورت مستقیم از نسخه PSP بازی بود، البته با ویژگی‌هایی جدیدتر. این بازی شامل چهار مرحله کامل از پروژه کنسل شده Twisted Metal: Harbor City بود. سایر امتیاز‌های این نسخه از بازی یک مستند سی دقیقه‌ای به نام “Dark Past” از پشت صحنه ساخت بازی و یک کد برای دانلود موسیقی متن بازی بود، که خیلی محبوبیت خاصی بین طرفداران این بازی داشت.

این نسخه از بازی همچنین دارای بخشی به نام Sweeth Tooth بود که می‌توانستید برای اولین بار در این سری از ماشین پیاده بشید و بازی را بصورت اکشن سوم شخص تجربه کنید، که البته بخش خشنی هم محسوب می‌شد. این بخش شامل لایو اکشن‌هایی از شخصیت‌های بازی بود که توسط خود دیوید جفی کارگردانی شده بود.

این بازی ازسایت متاکریتیک نمره ۷۳ را روی کنسول پلی استیشن ۲ کسب کرد.

Twisted Metal 2012

Twisted metal 2012 franchises in expected 8th generation franchises that never published part 2

کار توسعه این بازی حدودا سه سال به طول انجامید که همچنان بازی با حال و هوای آخرالزمانی منتشر شد. بازی دارای بخش چند نفره گسترده‌ای بود که می‌توانستید بصورت لوکال تا ۴ نفر از طریق قابلیت Split-Screen بازی را تجربه کنید، این عنوان دارای بخش آنلاین هم بود که با استفاده از آن می‌توانستید تا ۱۶ نفر همزمان با هم به رقابت در بازی بپردازید. مودهای مختلف بازی در بخش چند نفره در این عنوان نشان می‌دهد که تمرکز توسعه دهندگان بیشتر روی بخش چندنفره بازی بوده و در این بخش هم بازی کاملا موفق ظاهر شد. بازی از نظر گیم پلی توانست نظر مثبت مخاطبان را به خود جلب کند اما نبود داستان خوب و درگیرکننده نتوانست منتقدان را راضی نگه دارد. بازی از نظر گیم پلی مشکل خاصی نداشت و توانست با اضافه کردن ویژگی‌های جدید تبدیل به عنوانی دوست‌داشتنی شود.

بازی توانست نمره ۷۶ را از سایت متاکریتیک روی کنسول پلی استشین ۳ کسب کند.

استودیو توسعه دهنده بازی یعنی Eat Sleep Play در اویل سال ۲۰۱۷ پس از اینکه چند سال برای موبایل بازی توسعه داد تعطیل شد و دوباره به استودیو مادر خود یعنی Avalanche Software پیوست. همین تعطیلی استودیو تولید کننده باعث شد شاهد انتشار نسخه جدیدی از بازی Twisted Metal نباشیم، هر چند که بارها شایعاتی از انتشار این عنوان منتشر شده، اما تا به امروز هیچ کدام از این شایعات به واقعیت حتی نزدیک هم نشدند.

Silent Hill

silent hill franchises in expected 8th generation franchises that never published part 2

 

قطعا یکی از بهترین بازی‌ها در سبک وحشت و بقا عنوان تحسین شده Silent Hill است. فرنچایزی که توسط کشیرو تویاما (Keiichiro Toyama) خلق شد و تا مدتها این فرنچایز منتشر می‌شد و عملا یک تکیه گاه محکم برای طرفداران سبک وحشت بود. بازی توسط استودیو Konami توسعه داده می‌شد و خود Konami هم امتیاز انتشار بازی را داشت. چهار بازی اول این فرنچایز توسط یک تیم داخلی در Konami به نام Team Silent توسعه یافت و سایر نسخه‌های بازی توسط تیم‌های مختلف توسعه داده شدند. Silent Hill نام شهری در آمریکاست که هر نسخه از بازی به نحوی داستان را به این شهر مربوط می‌کند.

اولین نسخه از این فرچایز دوست داشتنی در سال ۱۹۹۹ منتشر شد. بازی داستان زندگی هری میسون (Harry Mason) را روایت می‌کند که در پی جستجوی دخترخوانده خود وارد شهر مرموز Silent Hill می‌شود. هری به دنبال دختر خود با فرقه‌ای روبرو می‌شود که خدای خاصی را پرستش می‌کردند و از طریق این فرقه می‌تواند سر نخ‌هایی از دختر خود پیدا کند. با توجه به تصمیماتی که در طول بازی می‌گیرید، پایان‌های بازی مختلف هستند و این ویژگی در آن سالها برای یک بازی فوق‌العاده بود. در سال ۲۰۰۹ این بازی دوباره به PlayStation Network بازگشت و کاربران می‌توانستند بازی را روی PS3 و PSP تجربه کنند.

گرافیک بصری بازی واقعا زیبا بود و توانست با حال و هوای ترسناک شهر Silent Hill مخاطبان را پای نمایشگرها میخکوب کند، Silent Hill جز اولین بازی‌هایی بود که به بهترین شکل از قابلیت ویبره دسته DualShock استفاده کند و اگر میزان سلامتی شما کم می‌شد با ویبره‌های به موقع حس ترس را به مخاطب القا می‌کرد.

همین خلاقیت‌ها در طراحی بازی باعث بازی توانست نظر مثب منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کند و نمره ۸۶ را از سایت متاکریتیک روی کنسول PS1 کسب کند.

Silent Hill 2

silent hill 2 franchises in expected 8th generation franchises that never published part 2

دومین قسمت از سری بازی‌های Silent Hill به داستان زندگی جیمز ساندرلند اختصاص دارد. این بازی اقتباسی از رمان جنایات و مکافات است که توسط نویسنده روسی یعنی فئودور داستایوفسکی نوشته شده است. در شروع بازی جیمز نامه‌ای از همسر مرده خود دریافت می‌کند که از او می‌خواهد برای پیدا کردنش به شهر Silent Hill برود، این نقطه شروع بازی است که می‌تواند خاطرات هر گیمری را زنده کند. بازی در سپتامبر ۲۰۰۱ مصادف با شهریور ماه ۱۳۸۰ برای کنسول پلی استیشن ۲ و چند ماه بعد با محتوای اضافه‌تری برای ایکس باکس و ویندوز منتشر شد. این بازی جز یکی از بازی‌های Silnet Hill HD Collection برای کنسول‌های پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ هم بود که با کیفیت بالاتری برای این کنسول‌ها ریمستر شد.

  احتمالاً بازی Crash Bandicoot 4 برای PS5 نیز منتشر خواهد شد

وجود گیم پلی روان و خلاقانه و همچنین گرافیک بصری زیبا نسبت به تکنولوژی زمان خودش باعث شد بازی محبوبیت خاصی بین بازیکنان پیدا کند، بازی هم گیم پلی اکشن خوبی داشت و هم با طرح پازل‌هایی فکر مخاطب را ساعتها درگیر می‌کرد.

Silent Hill 2 توانست نمره خیلی خوب ۸۹ را از سایت متاکریتیک روی کنسول پلی استیشن ۲ و نمره ۸۴ را روی کنسول ایکس باکس دریافت کند.

Silent Hill 3

silent hill 3 franchises in expected 8th generation franchises that never published part 2

سومین قسمت از این سری بازی هم توسط Team Silent استودیو Konami توسعه یافته است و برای کنسول پلی استیشن ۲ منتشر شد. این بازی دنباله مستقیم قسمت اول بازی است و داستان Heather نوجوان را روایت می‌کند که در شهر Silent Hill اسیر فرقه‌ای می‌شود و باید خود را نجات دهد. این بازی در ماه می ۲۰۰۳ مصادف با اردیبشهت ماه ۱۳۸۲ منتشر شد و چند ماه برای ویندوز پورت شد. نسخه با کیفیت‌تر بازی در سال ۲۰۱۲ و از طریق نسخه Silent Hill HD Collection برای پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ منتشر شد.

این بازی ابتدا بعنوان یک بازی شوتر برنامه‌ریزی شده بود اما در ادامه توسعه دهندگان تصمیم گرفتند همان رویه سابق را برای این بازی هم ادامه دهند. کار توسعه بازی همزمان با بازی Silent Hill 4: The Room انجام می‌شد و به همین دلیل این دو بازی با اختلاف زمانی نسبتا کمی با نسخه بعدی منتشر شد.

Silent Hill 3 تا نوامبر سال ۲۰۰۳ توانست بیش از ۳۰۰.۰۰۰ نسخه به فروش برساند که آمار بسیار خوبی برای این بازی محسوب می‌شد. بازی از همه نظر فوق‌العاده بود، صداگذاری، گیم پلی و داستان بازی باعث می‌شد که هر مخاطبی از تجربه بازی لذت ببرد، هر چند که کوتاه بودن داستان بازی مورد انتقاد برخی از مخاطبان قرار گرفت اما بازی در کل عملکرد خوبی داشت.

بازی توانست نمره خوب ۸۵ را از سایت متاکریتیک روی کنسول پلی استشین ۲ دریافت کند.

Silent Hill 4: The Room

silent hill 4 franchises in expected 8th generation franchises that never published part 2

چهارمین نسخه از بازی Silnet Hill در ژوئن ۲۰۰۴ مصادف با خردادماه ۱۳۸۳ منتشر شد، همانطور که گفتیم چون کار انتشار این بازی با نسخه قبل بصورت همزمان انجام می‌شد، فاصله زیادی بین انتشار این بازی و نسخه سوم بازی نبود. این نسخه هم مجددا توسط Team Silent در Konami توسعه یافته بود.

این بازی بر خلاف نسخه‌های قبل که در شهر خیالی Silent Hill جریان داشتند، در شهری به نام اشفیلد (Ashfield) روایت می‌شد. این نسخه داستان زندگی هنری تاونشند را روایت می‌کند که سعی دارد از آپارتمانی که در آن محصور شده است فرار کند. در طول بازی هنری با اتفاقات ماوراءالطبیعه‌ زیادی روبرو می‌شود و خود را در برابر یک قاتل زنجیره‌ای خطرناک به نام والتر سالیوان می‌یابد.

تغییر روند گیم پلی بازی از سوم شخص به اول شخص باعث شد تا خیلی از مخاطبان از بازی انتقاد کنند اما عموما بازی توانست رضایت اکثر مخاطبان را کسب کند. هر چند این دید اول شخص بازی ثابت نبود و بازی باز هم از دید سوم شخص گاها روایت می‌شد. بازی با استفاده از اقتباس‌های داستانی از نسخه‌های قبل توانست راضی کننده ظاهر شود و نسخه خاطره‌انگیزی از سری Silnet Hill منتشر شد.

بازی در بخش سیستم فایتینگ و کامبت مشابه نسخه‌‌های قبل خود بود و چیز جدیدی را در این بخش شاهد نبودیم، پازل‌های جذاب بازی که به نوعی امضای سری Silent Hill محسوب می‌شد هم در این نسخه وجود داشتند.

بازی از سایت متاکریتیک روی کنسول پلی استیشن ۲ و کنسول ایکس باکس نمره ۷۶ راکسب کرد که در حد استانداردهای سری Silent Hill نبود.

Silent Hill Origins

silent hill 5 franchises in expected 8th generation franchises that never published part 2

پنجمین قسمت از این سری توسط تیم Climax در Konami توسعه یافت و منتشر شد. این بازی به نوعی یک نسخه تکامل یافته از اولین قسمت این بازی بود. بیشتر مکانیک‌های بازی از نسخه اول آن الهام گرفته بود، به همین دلیل خیلی از منتقدان معتقد بودند این بازی چیز جدیدی به این سری بازی‌ها اضافه نکرده است و نسخه خیلی خلاقی به حساب نمی‌آمد.

بازی داستان تراویس را روایت می‌کند، راننده ترانزیتی که در مسیر ورود به شهر Silent Hill با اتفاقات عجیبی روبرو می‌شود و پس از نجات دادن دختر بچه‌ای از حادثه آتش‌سوزی با چالش‌هایی روبرو می‌شود. بازی نسبت به نسخه اول از نظر بصری و گرافیکی پیشرفت خوبی داشته اما عملا مکانیک جدیدی به بازی اضافه نشده بود.

این بازی بخاطر همین موضوع که چیزی فراتر از نسخه اول بازی نداشت، نتوانست نمره بالایی را از سایت متاکریتیک کسب کند. این بازی از سایت متاکریتیک روی کنسول پلی استیشن ۲ نمره متوسط ۷۰ را کسب کرد.

Silent Hill Homecoming

silent hill homecoming franchises in expected 8th generation franchises that never published part 2

این نسخه از بازی توسط استودیو Double Helix Game توسعه یافته و توسط کمپانی Konami منتشر شده است. این نسخه از بازی داستان زندگی الکس شفرد Alex Shepherd را روایت می‌کند که به تازگی به شهر خود برگشته و شهر را ویران شده می‌بیند و در جستجوی برادرش با اتفاقات عجیبی روبرو می‌شود. شفرد در جستجوی برادر خود با فرقه‌ای به نام Order مواجه می‌شود که اعتقادات خاصی دارند.

بازی در ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۸ مصادف با ۹ مهر ۱۳۸۷ برای کنسول‌های ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ و رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

این نسخه از بازی در بخش گیم‌پلی تغییرات خوبی نسبت نسخه‌های قبل داشت. استفاده بهتر از سلاح‌ها در طول بازی، پازل‌های جذاب و اکشن بهتر در بازی از بهترین ویژگی‌های این نسخه از Silent Hill بود. قابلیت استفاده از دیالوگ‌های مختلف در طول بازی هم مخاطبان را بیشتر از قبل جذب بازی کرد. اما به علت مشکلات فنی‌ که بازی در زمینه گیم پلی داشت نتوانست نظر منتقدان را به خود جلب کند.

Silent Hill Homecoming از سایت متاکریتیک نمره متوسط ۷۱ را روی کنسول پلی استیشن ۳ دریافت کرد.

Silent Hill Shattered Memories

silent hill shattered memorise franchises in expected 8th generation franchises that never published part 2

هفتمین قسمت از سری بازی‌های Silent Hill که در واقع اقتباسی از نسخه اول بازی است در ژانویه ۲۰۱۰ مصادف با دی ماه ۱۳۸۸ شمسی منتشر شده است. این نسخه داستان بازی اول Silent Hill را به نحو دیگری بیان می‌کند. هری میسون همچنان به دنبال دختر گمشده خود می‌گردد، اما این بار در جهانی متفاوت با شخصیت‌ها و طراحی جدیدتر. همچنین بازی دارای پنج پایان متفاوت است.

بازی خلاقیت‌های خوبی را به این سری بازی‌ها اضافه کرد اما این بار هم در جلب رضایت طرفداران قدیمی این بازی ناکام بود. مشکلات بخش گیم پلی بازی و روایت نه چندان جذاب از یک داستان تکراری باعث شد بازی به محبوبیت نسخه‌های اول خود نرسد، اما همچنان بازی قابل احترامی بود، مخصوصا در زمینه موسیقی.

این بازی با عملکردی متوسط توانست نمره ۷۷ را روی کنسول پلی استیشن ۲ دریافت کند.

Silent Hill: Downpour

silent hill Downpour franchises in expected 8th generation franchises that never published part 2

آخرین نسخه منتشر شده از سری بازی‌های سایلنت هیل داستان مورفی پندلتون را روایت می‌کند، زندانی‌ای که در حین حمل و نقل ماشین آنها تصادف می‌کند و به اجبار در شهر Silent Hill گرفتار می‌شود. این بازی اولین نسخه از بازی‌های سایلنت هیل بود که توانست از گرافیک سه بعدی بهره ببرد.

بازی نه از نظر گیم پلی و از نظر طراحی گرافیکی و بصری نتوانست در حد نام Silent Hill ظاهر شود و با انتقادهای زیادی همراه شد.

بازی نتوانست نظر منتقدان را جلب کند و نمره ۶۴ روی پلی استیشن ۳ و نمره ۶۸ را روی ایکس باکس ۳۶۰ دریافت کرد.

سری سایلنت هیل در سالهای اخیر شایعات زیادی را در محافل گیم ایجاد کرد. از انتشار نسخه P.T گرفته تا همین شایعات چند ماه اخیر که نشان می‌دهد هیدئو کوجیما در حال کار روی نسخه جدیدی از این سری بازی است. اما موضوع اینجاست که همه‌ی اینها در حد شایعه باقی ماندند و تا امروز هیچ چیز جدیدی از این سری بازی دوست داشتنی شاهد نبودیم، قطعا در سال ۲۰۲۱ اخبار بیشتری از Silent Hill خواهیم شنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *