با توجه به موقعیتی که کنسول Nintendo Switch در میان گیمرها پیدا کرده، میتوانیم ادعا کنیم تقریبا جای خود را در اتاقهای نشیمن و کولهپشتی های گیمرها باز کرده است. این مسئله به لطف قابلیتهای نوآورانه این کنسول است. با این حال برای بیشتر گیمرها سوال اصلی این است که قدم بعدی نینتندو چیست؟ مدیر عامل کمپانی نینتندو (Shuntaro Furukawa) تا حدودی به قدم بعدی نینتندو اشاره کرده است. Cloud Gaming از جمله تکنولوژیهای آیندهای است که نینتندو علاقه دارد در پلتفرمهای خود از آن استفاده کند.
از مدیرعامل نینتندو توسط سایت Dualshockers در مورد تکنولوژی Cloud Gaming سوال شد، و همچنین از او پرسیده شد این تکنولوژی چگونه قادر خواهد بود بر روی سخت افزار اختصاصی بازیهای ویدئویی تاثیر گذار باشد. از نظر او تکنولوژیهای بازیسازی امروزی، در دهههای آینده به کلی از میان نخواهد رفت. البته جواب او بسیار محافظه کارانه بود. او در ادامه عنوان کرد که صرفا تمرکز بر روی کنسولهای اختصاصی و امتناع از استفاده از تکنولوژی Cloud Gaming، میتواند یک شرکت را به سمت ویرانی سوق دهد. در ادامه جملات او را خواهید خواند:
با پیشرفت تکنولوژی به سمت استفاده از سیستم Cloud و با افزایش سرعت دانلود، این معنی به وجود میآید که در هر زمانی و هر مکانی میتوانید به هربازی که خواستید دسترسی داشته باشید. این مسئله در دهه آینده در دسترس خواهد بود و مسئله ای است که برای گیمرها معنای واقعا خاصی دارد.
درحالی که استفاده از تکنولوژی Cloud Gaming در نسل کنونی کنسولها بسیار محبوب شده است، به نظر میرسد تکنولوژی اصلی آن مربوط به نسل آینده است. جای شک نیست که این تکنولوژی فضایی برای کنسولهای آینده مانند PS5 و XBOX Series X برای رقابت و رشد ایجاد میکند.
کمپانی مایکروسافت در حال کار بر روی پروژه xCloud است. سرویسهای پخش مبتنی بر Xbox Cloud در سال ۲۰۲۰ بر روی موبایل و کامپیوتر شخصی نیز در دسترس خواهد بود.
پلی استیشن هم به موفقیت بر روی پلتفرم Cloud خود دست یافته است. علاوه بر این پلی استیشن سعی دارد یکی از اولین پلتفرمهایی باشد که ۷۰۰۰۰۰ کاربر دارد. کمپانی پلی استیشن با وجود رقیبان جدی مانند Google Stadia که تکنولوژی Cloud را در دست دارد، با انتخاب عناوین بهتر و هزینههای پایین تر سعی در جلو زدن از رقیبانش دارد.