شرکت مایکروسافت در آوریل سال جاری اعلام کرد تعداد مشترکین سرویس Game Pass از رقم ۱۰ میلیون نفر عبور کرد. اما حال با گذشت مدت زمانی کوتاه، این رقم به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است.
پس از اعلام خبر بزرگ خرید کمپانی Bethesda و Zenimax، مایکروسافت اعلام کرد که تعداد مشترکین این اشتراک در حال حاضر به رقم حیرت انگیز ۱۵ میلیون نفر رسیده است. به این معنا که پس از گذشت تنها ۶ ماه، بیش از ۵ میلیون نفر به مشترکین این سرویس پیوستهاند.
این نرخ رشد یک موفقیت بزرگ برای شرکت مایکروسافت به حساب میآید، خصوصاً اعلام این خبر تا پیش از عرضه کنسولهای نسل بعدی این کمپانی، یعنی ایکس باکس سری ایکس و سری اس، یک دیدگاه کلی از وضعیت فعلی سرویس به مخاطبین ارائه میدهد.
علاوه بر موارد پیشین، این نرخ رشد تاثیر تمرکز بیشتر مایکروسافت روی سرویس گیم پس را نشان میدهد. اخیراً برند ایکس باکس با نمایش تمرکز خود روی این اشتراک و تمایل خود به افزایش کاربران آن، مشخص کرده است که تنها روی فروش سخت افزار یا بازی تمرکز ندارد. همچنین این کمپانی سرویسی را ارائه میدهد که هیچ یک از دو شرکت سونی یا نینتندو آن را ارائه نمیدهند.
انتظار میرود در بلند مدت مایکروسافت از سایر برنامههای بزرگ خود برای رشد تعداد مشترکین رونمایی کند و هنگامی که خریدهای بزرگی مانند به دست آوردن مالکیت عناوینی همچون The elder Scrolls، Fallout و DOOM صورت میگیرد، کاربران راحتتر به این سیستم علاقهمند شده و به آن میپیوندند.