مدیر عامل شرکت Take-Two در سخنان اخیر خود در کنفرانسی که اخیرا برگزار شد، در خصوص افزایش قیمت بازیها تا ۷۰ دلار نظر داد.
شاید مطلع باشید که بحث افزایش قیمت بازیها مدتی است که در بین ناشران بزرگ مطرح شده و در این بین تنها بازی Returnal است که شامل این تصمیم توسعهدهندگان شده است.
این بازی روگ لایک محصول استودیو Housemarque که قرار است ایدههای جذابی را به بازیکنان ارائه دهد، به قیمت ۶۹.۹۹ دلار عرضه خواهد شد. این استودیو فنلاندی تأکید دارد یک بازی عالی و با کیفیت به کاربر ارائه میدهد که ارزش پرداخت هزینه مذکور را دارد.
اولین ناشری که به صورت رسمی این افزایش قیمت را اعلام کرد، شرکت Take-Two بود که قیمت بازی NBA 2K21 خود را ۷۰ دلار اعلام کرد.
در بخشی از کنفرانس خبری که با موضوع تکنولوژی، رسانه و مخابرات در هفته جاری برگزار و توسط وب سایت VGC منتشر شد، Strauss Zelnick مدیر عامل تیک تو گفت باور دارد که این تصمیم درستی بوده است:” ما یک نقطه قیمت ۷۰ دلاری را برای بازی NBA 2k21 اعلام کردیم. دیدگاه ما این بود که مجموعهای از تجربیات فوقالعاده با قابلیت تکرار زیاد را ارائه میدهیم، علاوه بر این آخرین باری که قیمت بازیها در ایالات متحده افزایش پیدا کرد سال ۲۰۰۶-۲۰۰۵ بود. بنابراین تصور میکنیم مصرف کنندگان برای این افزایش قیمت آماده بودند.”
در این کنفرانس، زلنیک یکبار دیگر تأکید کرد که قیمت ۷۰ دلاری مشمول تمامی بازیهای این کمپانی نیست و آنها در خصوص قیمت هر بازی به صورت موردی تصمیم گیری میکنند.
او در این خصوص گفت:” همه ما میدانیم که هر کسی هر چقدر هم که عاشق تجربه یک بازی باشد، اگر احساس کند بابت آن بازی متحمل پرداخت هزینه اضافی شده است، حاضر به تجربه دوباره آن نیست. فرض کنید به یک رستوران درجه یک با سرویس عالی میروید و یک غذای فوقالعاده میخورید. اگر هنگام دریافت صورتحساب احساس کنید که دو برابر چیزی که انتظار داشتهاید باید پرداخت کنید، هرگز دوباره به آن رستوران نمیروید.”
او توضیح میدهد که سیاست تیک تو کیفیت بالا و هزینه کمتر است:” ما همیشه تلاش میکنیم تا مصرف کنندگان احساس کنند بیش از آنچه پرداخت کردهاند، دریافت مینمایند، و این همان چیزی است که در مورد مصرف کننده فعلی ما صادق است. ما یک شرکت سرگرمی هستیم و تمام هدفمان جلب نظر مشتری است، در اینصورت است که میتوانیم درآمدزایی داشته باشیم.”
از آنجا که بازی NBA 2k21 یکی از پرفروشترین بازیهای سال ۲۰۲۰ بوده است، نتیجه میگیریم که افزایش قیمت تأثیری در میزان فروش این بازی نداشته است. با این حال باید منتظر باشیم تا ببینیم این افزایش قیمت چه تأثیری بر فروش بازیها در آینده خواهد داشت.
با گیم پاس همراه باشید و نظر خود را در خصوص قیمت بازیها با ما به اشتراک بگذارید.