اخبار, اخبار بازی, ایکس باکس, پلتفرم‌ها, پلی استیشن

واکنش سی‌دی پراجکت رد به ادعای مشکلات ساخت Cyberpunk 2077

واکنش به ادعای مشکلات Cyberpunk 2077

استودیو CD Projekt Red به گزارش اخیر بلومبرگ در خصوص مشکلات ساخت Cyberpunk 2077 و جعلی بودن تریلر E3 2018  این بازی واکنش نشان داد.

اگر گیم پاس را دنبال کرده باشید، و خصوصاً پی‌گیر اخبار مربوط به بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ بوده باشید، مطلع شده‌اید که اخیرا وب سایت بلومبرگ مدعی شد که ساخت بازی Cyberpunk 2077 از سال ۲۰۱۶ شروع شده و تریلری که از این بازی در رویداد E3 2018 به نمایش درآمد، در واقع جعلی بوده است.

در پاسخ به این ادعا، آدام بداوسکی، رئیس استودیو CD Projekt Red که اخیراً نیز مسئولیت تمامی مشکلات بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ را بر عهده گرفت، در اکانت توییتر خود بیانیه‌ای را منتشر کرد. او در این بیانیه اول از همه به ادعای جعلی بودن تریلر بازی در E3 2018 واکنش نشان داد و نوشت:

” دشوار است که دمویی که از یک بازی در مراسم مهمی به نمایش در می‌آید، برش عرضی از بازی که در دست ساخت است و قرار است چند سال دیگری عرضه شود، نباشد. این موضوع دلیل بر جعلی بودن آن دمو نیست. دموی E3 2018 را با بازی اصلی مقایسه کنید، و نگاهی به صحنه شخصیت Dumdum یا صحنه‌ تعقیب‌ و ‌گریز با ماشین بیندازید.”

Badowski خطاب به جیسن شرایر، نویسنده مطلب بلومبرگ گفت: ” کسانی که مطالب شما را می‌خوانند شاید این موضوع را ندانند که توسعه یک بازی به ‌صورت خطی نیست و تازه در چند ماه آخر انتشار است که بازی شکل‌ و‌شمایل اصلی خود را پیدا می‌کند. بله مسلماً دموی سال ۲۰۱۸ با بازی نهایی متفاوت است. اگر دقت کرده باشید استفاده از جمله Work in Progress در پایین ویدیو نیز دقیقا به همین معنی است. نسخه نهایی ما هم از نظر بصری و هم گیم‌پلی بهتر از چیزی است که در دمو نمایش داده شد.»

  در Cyberpunk 2077، در صحنه‌های دیالوگ نیز باید آماده مقابله با خطرات احتمالی باشید

او در ادامه در خصوص بخش‌های حذف ‌شده در بازی گفت که این موضوع در فرایند ساخت یک بازی کاملاً طبیعی است و در روند ساخت بازی تا زمانی که محصول نهایی عرضه شود، قسمت‌های  زیادی از بازی کم یا به آن اضافه می‌شود. او در اشاره به صحنه‌های کمین‌ ماشین در بازی تأکید کرد که مشابه همان چیزی است که در دمو به نمایش گذاشته شده بود.

بداوسکی ادامه داد:” آنچه در تریلر E3 2018 نمایش داده شد تبدیل به بازی‌ای شد که نسخه PC آن موفق به کسب نمرات ۹ از ۱۰ و ۱۰ از ۱۰ از نشریه‌های معتبر گیمینگ گردید. قضیه در خصوص نسخه کنسول‌های نسل قدیم فرق می‌کند، بله ما دارای ایرادات بسیاری در این زمینه بودیم که سخت در تلاش هستیم این مشکلات را به طور کامل برطرف کنیم. این تلاش در خصوص نسخه پی سی هم صدق می‌کند. ما به Cyberpunk 2077 به عنوان یک بازی و همچنین چشم انداز هنری خود افتخار می‌کنیم و از آن به عنوان یک فاجعه یاد نمی‌کنیم.”

بعد از این موارد، بداوسکی در مورد ادعای اطلاع  برخی سازندگان بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ از عدم آمادگی سی دی پراجکت رد برای عرضه بازی در سال ۲۰۲۰ گفت که بسیاری از این افراد کارمندان سابق این استودیو بوده‌اند، در حالیکه CD Projekt Red در حال حاضر بیش از ۵۰۰ کارمند دارد.

  رونمایی از Need for Speed: Hot Pursuit Remastered در هفته جاری

رئیس استودیو سی دی پراجکت رد در نهایت به این ادعا پرداخت که کارمندان لهستانی ‌زبان به جای زبان انگلیسی به زبان مادری خود صحبت می‌کنند و این موضوع  نقض کننده «قوانین شرکت‌های تجاری» است و باعث می‌شود که کارمندان غیرلهستانی در استودیو حس طردشدگی پیدا کنند.

به گفته او تمامی کارکنان سی‌دی پراجکت رد باید در جلسات به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و تمامی ایمیل‌ها و اعلانیه‌ها نیز به زبان انگلیسی رد و بدل می‌شوند. اما از آنجا که در سی دی پراجکت رد کارمندان از ۴۴ ملیت مختلف هستند، طبیعی است که در جمع‌های دوستانه وقتی همه افراد هم زبان هستند، به زبان مادری خود گپ بزنند.

از طرف دیگر جیسن شرایر نیز به پاسخ‌های آدام بداوسکی واکنش نشان داد و مدعی شد که سی‌دی پراجکت و شخص بداوسکی، آگاهانه به برخی مسائل مطرح ‌شده در مطلب او پاسخ نداده است.

او همچنین از مطرح کردن مسئله مربوط‌ به زبان، به دلیل اینکه این موضوع مسأله مهمی نیست و بی‌مورد باعث جلب توجه مردم شده است، اظهار پشیمانی کرد. او در عین حال عنوان کرد که رئیس استودیو CD Projekt Red همچنان در مورد «کرانچ‌های ظالمانه و زمان‌بندی غیرواقع‌بینانه بازی» پاسخی ارائه نداده است.

نظر شما در خصوص ماجراهای ناتمام بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *