بیوگرافی, مقالات

بیوگرافی هیدئو کوجیما

بیوگرافی هیدئدو کوجیما

در این مقاله‌ گیم پاس، بیوگرافی یکی از تاثیرگذارترین افراد در دنیای بازی‌های ویدیویی، که به نوبه‌ خود از پیشتازان این عرصه است، یعنی هیدئو کوجیما برای شما عزیزان آماده کردیم. Hideo Kojima با انتشار بازی Death Stranding، در سراسر دنیا غوغا به پا کرد و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین چهره‌ها در این عرصه شد. پس در ادامه با گیم پاس همراه باشید تا در مورد این مرد با استعداد و دوست داشتنی ژاپنی بیشتر بدانید.

مختصری درباره زندگی و چالش های دوران کودکی کوجیما

بیوگرافی کودکی هیدئو کوجیما

هیدئوکوجیما در ۲۴ اگوست سال ۱۹۶۳ در محله گایا، یکی از شلوغ ترین محله‌های توکیو، به عنوان سومین و کوچکترین فرزند خانواده‌ی کوجیما به دنیا آمد. وقتی که ۳ ساله بود، به تصمیم پدر خانواده از شلوغی و ازدحام توکیو فرار و به منطقه کانزای غربی که نسبتا جای آرامتری بود، نقل مکان کردند. از آن زمان به بعد بود که نقل مکان و روبه‌رو شدن با چالش‌های زندگی برای کوجیما کاملا عادی شد.

از آنجایی که هیدئو خیلی کوچک بود، تمام روز را تنها به انتظار خانواده‌اش که همگی مجبور به کار کردن در خارج از خانه بودند، می‌گذراند و تنهایی اش را فقط با دیدن تلویزیون پر می‌کرد. تا جایی که هنوز هم در سن ۵۷ سالگی (به گفته خود هیدئو در یک مصاحبه تلویزیونی) در سفرهای کاری و برای مقابله با تنهایی، به محض ورود به هتل اولین کاری که انجام می‌دهد روشن کردن تلویزیون است.

همان طور که قبلاً اشاره کردیم، کوجیما کودکی زیبا و بی دردسری نداشت و همیشه اتفاق‌های عجیب و غریبی برای او می‌افتاد. مثلا یک بار در دوران کودکی، مورد حمله یک سگ وحشی قرار گرفت و به گفته خودش از شدت ترس تا پای مرگ رفت، تا حدی که مسیر چند کیلومتری از ریل قطار تا خانه را فقط دوید و آرزو می‌کرد که زودتر به خانه برسد و خودش را نجات دهد. یکی دیگر از بزرگترین چالش‌های زندگی او وقتی بود که در ۱۳ سالگی پدرش را از دست داد.

او همیشه از پدرش به عنوان بزرگترین حامی، مشوق و کسی که به آینده طلایی او ایمان داشت یاد می‌کند. پدر کوجیما که از علاقه پسرش به فیلم و فیلمنامه نویسی آگاه بود، خیلی دوست داشت که هیدئو نوشتن داستان و فیلم‌های کوتاه را امتحان کند. هیدئو هم تمام تلاش خود را کرد تا دل پدر را بدست بیاورد، ولی متاسفانه بخت با پدر یار نبود و او نتوانست موفقیت بزرگ هیدئو را ببیند. بعد از مدتی کوجیما توانست با کمک و حمایت خانواده و با استفاده از دوربینی معمولی، یک فیلم کوتاه هشت میلیمتری بسازد. همین امر نقطه عطفی شد برای تبدیل او به یکی از اسطوره‌های صنعت گیم.

بیوگرافی نوجوانی Hideo Kojima


هیدئو که بسیار مصمم بود، قدم‌های بلندتری به سمت آینده برداشت و همیشه این را می‌دانست که پدر همچنان حامی و مشوق اوست و تلاش می‌کرد تا به بهترین ها دست پیدا کند. سرانجام برای تحصیل در رشته اقتصاد وارد کالج شد و در اوقات فراغت، وقتش را با بازی‌های ویدوئی پر می‌کرد، تا در سال ۱۹۸۶ فارغ التحصیل شد. بعد از فارغ التحصیلی تصمیم گرفت برای کارگردانی و طراحی بازی‌های کامپیوتری رسما مشغول فعالیت شود. در ۲۳ سالگی رسما به عنوان طراح و برنامه‌نویس شرکت کونامی مشغول به کار شد.

شاید برای شما هم جالب باشد، بازی‌هایی که مورد علاقه کوجیما بود، مثل سوپر ماریو و The Portopia Serial Murder Case 1983 هر دو نقطه عطفی بودند برای تبدیل او به چیزی که همیشه به دنبالش بود. به گفته خودش همین بازی‌ها بودند که ذهنش را پروش دادند.

شروع به کار حرفه ای در کونامی

بیوگرافی هیدئو کوجیما و شروع حرفه ای در کونامی

از همان اوایل که کم سن و سال بود توانست خودش را به عنوان جوانی با استعداد و موفق ثابت کند. ولی متاسفانه در زمان ورود کوجیما به کونامی، این شرکت دوران سختی را سپری می‌کرد و حتی در دوره‌ای تا مرز ورشکستگی هم پیش رفت. ولی خوب بخت با این شرکت یار شد و نجات پیدا کرد. هیدئو بعد از کارکردن روی دو پروژه کوچک برای کونامی، پروژه‌ای به نام Metal Gear را بر عهده گرفت. این بازی در نهایت در سال ۱۹۸۷ منتشر شد و به نوبه‌ی خود، بازی موفقی در دنیای MSX2 که نوعی کامپیوتر خانگی محسوب می‌شد، بود. اما کامپیوتر و بازی‌های ویدئویی هنوز در کشورهای غربی طرفدار زیادی نداشت، در نتیجه Metal Gear هم نتوانست از سمت غرب مخاطب‌های خود را جذب کند. در همان سال بود که Metal Gear برای سیستم نینتندو هم منتشر شد و هیدئو هم بیکار ننشست و در سال ۱۹۸۸ شروع به نوشتن و طراحی بازی دومش کرد.

پروژه بعدی کوجیما، بازی ماجراجویی و گرافیکی Snatcher بود که در سال ۱۹۸۸ برای سیستم عامل‌های کامپیوتری NEC PC-8801 و MSX2 طراحی شد. این بازی در ژاپن منتشر شد و با وجود اینکه کوجیما و تیمش به دلیل محدودیت‌های زمانی مجبور به تغییر یک سری عملکردهای نهایی بازی شده بودند، در زمان کوتاهی بسیار مورد توجه قرار گرفت و توانست با ارائه گرافیک بالا، موسیقی جذاب و استفاده از بازیگران سینما بعنوان صدا پیشه، سبک جدیدی از بازی‌های ویدئویی را پایه‌گذاری کرده و مخاطبان زیادی را به خودش جذب کند و مورد ستایش بسیاری قرار بگیرد. نسخه سی‌دی سگایSnatcher هم همزمان در آمریکا منتشر شد و با توجه به اینکه این بازی با محدودیت سنی به بازار وارد شده بود، نتوانست طرفداران خودش را پیدا کند و در آمریکا تنها چند هزار نسخه از آن به فروش رسید!

پروزه Snaicher هیدئو کوجیما در سال 1988

نکته جالب در مورد بازی Snatcher، این بود که با الهام گرفتن از چندین فیلم معروف هالیوودی در دهه ۸۰ از جمله Blade Runner ، Akira ، The thing، Invasion of the Body Snatchers و فیلم معروف Terminator ساخته شده بود.

دستاوردهای کوجیما در دهه ۹۰

دستاوردهای هیدئو کوجیما در دهه 90

دو سال بعد از اتمام پروژه Snatcher یعنی در سال ۱۹۹۰، کوجیما سخت مشغول ساختن دو بازی برای سیستم عامل MSX2 شده بود. یکی از آنها spinoff of Snatcher بود که با عنوان SD Snatcher منتشر می‌شد و بنا بود دنباله‌ی دیگری از سری بازی‌های Metal Gear با عنوان Metal Gear 2: Solid Snake باشد. ویژگیهایی مانند داشتن میدان دید ۴۵ درجه‌ای، صداهای مختلف، گرافیک بالا و داستان پیچیده‌تر نسبت به ورژن های قبلی، این بازی را خاص و منحصر به فرد کرده بود.

بازی Snatcher یکی از دستاوردهای دهه 90 هیدئو کوجیما

SD Snatcher که فقط در ژاپن منتشر شده بود، مخاطبان خاص خودش را داشت و یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد بازی این بود که بازیکن می‌توانست با استفاده از سلاح گرم و مهمات مخصوص، قسمت‌های خاصی از بدن دشمن را مورد هدف قرار دهد. این سیستم در آن زمان به ندرت مورد استفاده قرار گرفته بود و بعدها در بازیهایی همچون Square’s Vagrant Story در سال ۲۰۰۰، Falloutda Softworks’s Fallout 3 در سال ۲۰۰۸ و Nippin Ichi’s last Rebellion در سال ۲۰۱۰ نیز مورد استفاده قرار گرفت.

بازی Metal Gear اصلی که روی NES منتشر شده بود بسیار بین مردم محبوب شد، اما شرکت کونامی تصمیم گرفت که این بار بازی Snake Revenge را بدون کمک گرفتن از کوجیما طراحی کند.

روزی که کوجیما در مسیر برگشتش از محل کار در قطار نشسته بود، با یکی از اعضای تیم کونامی مشغول صحبت کردن در مورد صحت این ماجرا شد و همان جا بود که در ذهنش جرقه‌ای برای طراحی و ساخت یک بازی با عنوان Metal Gear 2: Solid Snake زده شد، و در نهایت این بازی فقط در ژاپن و برای سیستم عامل MSX2 منتشر شد.

  نگاهی اجمالی به کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس

بازی Metal Gear 2 Solid Snake ساخته کوجیما در دهه 90 میلادی

این بازی یکی از آخرین بازی‌های شرکت Konami بود که برای سیستم‌های کامپیوتری طراحی شده بود. تا زمان ورود بازی Metal Gear Solid 3: Subsistence در سال ۲۰۰۶، این بازی ها در خارج از ژاپن و در آمریکای شمالی و اروپا منتشر نمی‌شد. ولی بعد از آن تمام پروژه‌های کوجیما از Metal Gear 2 به بعد، روی سی دی و به زبان انگلیسی تولید شدند.

بازی Metal Gear Solid 3 Subsistence اثر هیدئو کوجیما در دهه 90

در سال ۱۹۹۴، کوجیما Policenauts را که یک بازی ماجراجویی با موضوع علمی-تخیلی بود برای سیستم عاملNEC PC-9821 منتشر کرد. قسمت بعدی این بازی در سال ۱۹۹۵ برای سیستم عامل DO3 و در سال ۱۹۹۶ برای پلی‌استیشن و Saturn منتشر شد. ولی در این نسخه‌ها ورژن PC-98 وجود نداشت، و به دلیل اینکه قرار بود تمام بازی‌ها به زبان انگلیسی منتشر شود، مشکلاتی برای شرکت به وجود آمد و تولید بازی به کل متوقف شد. البته بماند که در سال ۲۰۰۹، ورژن غیر انگلیسی همین بازی همزمان با تولد ۴۶ سالگی کوجیما، منتشر شد!

بازی Policenauts هیدئو کوجیما

وی در سال ۱۹۹۴ طراحی ورژن سه بعدی بازی Metal Gear 2: Solid Snake را شروع کرد و نسخه‌ی دموی پلی‌استیشن آن را برای اولین بار در نمایشگاه بازی توکیو ۱۹۹۶ در معرض دید عموم قرار داد و در سال ۱۹۹۷ بود که این بازی را به صورت یک ویدیو کوتاه ارائه کرد. از آن سال به بعد کوجیما توانست سر و صدای زیادی در سراسر جهان به پا کند و با رسیدن به شهرت بین الملی تبدیل به یک سلبریتی در دنیای بازی شود.

نکته جالبی که راجع به این سری از بازی‌های کوجیما وجود دارد این است که این بازی هم مثل بازی Snatcher، با الهام از فیلم هالیوودی Escape from New York 1981 ساخته شده. بقیه بازی‌های او نیز از فیلم‌های هالیوودی مثل A Space Odyssey یا Full Metal Jacket یا The Fury و The Guns of Navarone الهام گرفته بودند.

با انتشار Metal Gear Solid در سال ۱۹۹۸، که برای اولین بار در سری بازی‌های Metal Gear ، در آن از گرافیک سه بعدی و صداگذاری استفاده می‌ شد، توانست تجربه دیداری بهتری را به بازی‌ها ببخشد و به خاطر طراحی خوب بازی، شخصیت‌های جذاب و داستان منحصر به فرد، بسیار مورد توجه قرار گرفت و طرافدارانش در سراسر جهان چندین برابر شد.

از سال ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ کوجیما مشغول ساختن بازی Tokimeki Memorial Drama Series بود.

تا به این جای ماجرا نتیجه می‌گیریم که کوجیما هیچ وقت بی کار نبوده و همیشه کاری برای انجام دادن داشته است!

دهه‌ ۲۰۰۰ همراه با فعالیت‌ها و موفقیت‌های جدید

در اوایل سال ۲۰۰۱ کوجیما اولین ورژن بازی Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty را برای پلی استیشن ۲ منتشر کرد. این بازی برای داشتن گرافیک بسیار بالا و داستانی جذاب، بسیار موفق بود و نظر طرفداران بازیMetal Gear Solid 2 را به خودش جلب کرد و توانست مورد تحسین منتقدین قرار گیرد.

کاور بازی Metal Gear Solid 2 Sons of Liberty

کمی قبل از انتشار Metal Gear Solid 2، کوجیما بازی و انیمه franchise Zone of Enders را در سال ۲۰۰۱ تولید کرد و توانست موفقیتی نسبی در این مورد داشته باشد.

در سال ۲۰۰۳ بازی Boktai: Sun is Your Hand را که بازیکن در آن نقش یک شکارچی خون آشام با سلاحی خورشیدی را داشت، طراحی کرد.

پروژه بعدی کونامی که با همکاری تیم Silicon Knights طراحی شده بود، Metal Gear Solid: The Twin Snakes نام داشت و در سال ۲۰۰۴ منتشر شد. این بازی به طرز عجیبی مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و بسیار محبوب شد.

بازی Metal Gear Solid The Twin Snakes هیدئو کوجیما

بعد از این موفقیت، کوجیما بازی Kojima Metal Gear Solid 3: Snake Eater را برای پلی استیشن ۲ طراحی و منتشر کرد. بر خلاف بازی‌هایی که کوجیما طراحی می‌کرد و داستان آنها همه در آینده اتفاق می‌افتاد، این بازی یک جنگ سرد در سال ۱۹۶۴ در جنگلی در اتحاد جماهیر شوروی را به تصویر کشیده بود. نسخه مخصوص آمریکای شمالی این بازی در ۱۷ نوامبر ۲۰۰۴ و نسخه ژاپنی آن در تاریخ ۱۶ دسامبر همان سال منتشر شد. نسخه اروپایی هم در ۴ مارس ۲۰۰۵ در اختیار عموم قرار گرفت. با انتشار این بازی باز هم کوجیما توانست مخاطبان زیادی به دست آورد. حتی در مصاحبه‌ای گفته بود:

مادرم هم این بازی را بسیار دوست دارد. او تا به امروز هیچ کدام از بازی‌های من را امتحان نکرده بود، ولی توانست این بازی را تا مرحله آخر انجام دهد و کلی هم از آن لذت برد.

بازی Metal Gear Solid 3 Snake

کوجیما بعد ازBoktai ، بازی Boktai 2: Solar Boy Django را در تابستان ۲۰۰۴ ارائه کرد. این بازی نسبت به ورژن قبلی تغییرهای زیادی کرده بود و مورد استقبال قرار گرفت. سپس بازی Metal Gear Acid را برای PSP طراحی نمود و ورژن بعدی آن یعنی Metal Gear Acid 2 را در ۲۱ مارس ۲۰۰۶ ارائه کرد.

در ژوئن سال ۲۰۰۸ بازی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots را به کارگردانی Shuyo Murata که سابقه درخشانی درکونامی داشت، انتشار داد. در همان سال در مسابقات MTV Game Awards 2008 آلمان، به خاطر همه موفقیت‌ها و دستاوردهایی که تا به آن زمان به دست آورده بود، جایزه “یک عمر فعالیت حرفه‌ای” را دریافت کرد.

( این جایزه را وقتی به کسی اهدا می‌کنند که آن شخص مدت زمانی طولانی به طور مستمر کار مهمی انجام داده باشد). در سخنرانی که بعد از گرفتن جایزه انجام داد، به انگلیسی دست و پا شکسته‌ای گفت:

من از اینکه این جایزه با ارزش را به من دادید تشکر می‌کنم، ولی این را بدانید که هیچ وقت از کار کردن خسته نمیشوم و تا زمانی که زنده هستم، کار می‌کنم و برای شما بازی طراحی می‌کنم.

جایزه MTV Game Awards 2008 به هیدئو کوجیما

کوجیما در سال ۲۰۰۹ با یک تیم اسپانیایی به اسم MercurySteam همراه شد و طراحی بازی Castlevania: Lords of Shadow را شروع کرد. اگرچه کمی قبل‌تر اعلام کرده بود که بازی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots آخرین ورژن از بازی‌هایMetal Gear خواهد بود، ولی در همان سال دوباره اعلام کرد که با ورژن جدید Metal Gear باز خواهد گشت و این بار Metal Gear Rising: Revengeace و Metal Gear Solid: Peace Walker را به عنوان نویسنده، کارگردان و تهیه کننده ارائه داد. وقتی در مصاحبه‌ای علت بازگشت کوجیما را پرسیدند گفت:

سردرگمی‌های زیادی در بازی وجود داشت که من را راضی نکرده بود و دوست داشتم که این موارد را اصلاح کنم.

در سال ۲۰۱۰، آخرین پروژه تیمش یعنی Metal Gear Rising: Revengeance را طراحی کرد و این بار مصمم بود که بازی را برای نینتندو هم منتشر کند. در اواخر سال ۲۰۱۱ بود که نام Metal Gear Solid: Rising را به Metal Gear Rising: Revengeance تغییر داد.

پر بارترین و طلائی‌ترین دوران کاری کوجیما

بیوگرافی Hideo Kojima

موفقعیت‌های کوجیما در این دوره از زندگی‌اش به اوج خود رسیده بود. او در سال ۲۰۱۱ رسما به سمت معاون اجرایی و مدیر شرکت سرگرمی دیجیتال کونامی ارتقاء پیدا کرد و از فناوری جدید ابتکاری خودش با عنوان “transarring” رونمایی نمود. این فناوری به گیمرها این امکان را می‌‌داد تا داده‌های بازی خودشان را از پلی استیشن ۳ به پلی استیشن قابل حمل، یا به اصطلاح PSP، انتقال دهند. جالب‌تر اینکه گیمرها برای بازی، محدود به خانه و داشتن تلویزیون نبودند و می‌توانستند در هر جایی که هستند، با کمک این فناوری بازی کنند و لذت ببرند.

  نظر سنجی پلی استیشن در مورد استفاده از Remote Play بر روی کنسول‌هایی مانند سوئیچ منتشر شد

در همان سال بود که کوجیما اعلام کرد پروژه‌ای جدید در دست ساخت دارد. اسم این پروژه جدید Project S بود که با گوئیچی سودا به صورت آزمایشی استارت خورده بود. در ۸ ژوئیه سال ۲۰۱۱ مشخص شد که Project S، دنباله‌ای از یک برنامه رادیویی برای Snatcher است که جمعه ها پخش خواهد شد.

در اواسط سال ۲۰۱۲ کوجیما طراحیFox Engine را تمام کرده بود (Fox Engine یک موتور جستجو مخصوص شرکت کونامی بود که در ابتدا فقط برای بازی‌های شرکت کونامی استفاده می‌شد. اما در سال ۲۰۰۸ با هدف تبدیل شدن به بهترین موتور جستجوی دنیا رسما شروع به کار کرد که متاسفانه نتوانست موفق عمل کند).

بیوگرافی Hideo Kojima

کوجیما بعد از Fox Engine ، به سمت طراحی سری بازی‌هایSilent Hill کشیده شد و از همان ابتدا بسیار جذب این بازی شد. اولین ورژن این بازی با همکاری کوجیما، در ۱۸ آگوست ۲۰۱۲ منتشر شد. او بابت این کار جدید بسیار هیجان زده بود ولی هنوز هم معتقد بود که گرافیک این بازی برای ترسناک‌تر به نظر رسیدن نیاز به کار بیشتری دارد. بعد از مدتی به دلیل علاقه ای که کوجیما به ساخت بازی Silent Hill نشان داده بود، شرکت کونامی از او خواست این بازی را برای خود شرکت کونامی طراحی کند. کوجیما در پاسخ گفت:

در مصاحبه‌های قبلی که درباره Silent Hill داشتم، راجع به این قضیه مفصل صحبت کرده بودم. از فیلم های ترسناک وحشت دارم، با این وجود از بازی‌هایی که تم ترسناک دارند لذت می‌ برم و حس می‌کنم که می‌‌توانم این کار را به بهترین شکل انجام دهم. Silent Hill فضای خاصی دارد و من فکر می‌کنم که این بازی حتما باید ادامه داشته باشد و دوست دارم که به ادامه دار بودن آن کمک کنم و این پتانسیل را درخودم می‌بینم.

سرانجام با کوشش‌های او، تیزر این بازی در اگوست سال ۲۰۱۴ در فروشگاه پلی استیشن منتشر شد. اما در آپریل ۲۰۱۵ این تیزر حذف و بازی رسما کنسل شد!

در کنفرانس توسعه دهندگان بازی در سال ۲۰۱۳، کوجیما از بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain رونمایی کرد که به گفته خود او قرار بود آخرین ورژن بازی Metal Gear باشد، ولی کونامی همچنان اصرار به ادامه این بازی داشت.

در سال ۲۰۱۵ بود که در سن ۴۱ سالگی و بعد از ۱۸ سال کار کردن در شرکت کونامی، تصمیم گرفت فعالیتش را در کونامی متوقف کند. او در مصاحبه‌ای گفت:

دیگر وقت آن رسیده که از کونامی خداحاظی کنم. حس می‌کنم به مرحله ای رسیده‌ام که پول برایم هیچ اهمیتی ندارد و فقط دوست دارم برای خودم کار کنم، رویایی که همیشه از کودکی در سر داشتم .

فعالیت های مستقل کوجیما بعد از جدایی از کونامی

فعالیت های هیدئو کوجیما

در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۵، کوجیما اعلام کرد که شرکت Kojima Productions را به عنوان یک استودیوی مستقل تاسیس کرده و با Sony Computer Entertainment همکاری دارد. اولین بازی که بعد از مستقل شدنش طراحی کرد، تریلر بازی Death Stranding برای کنسول پلی استیشن ۴ بود که در آن نورمن مارک ریدوس، هنرپیشه هالیوودی که در پروژه کنسل شده Silent Hills نیز با کوجیما همکاری کرده بود، حاضر بود.

سال ۲۰۱۶ بود که کوجیما کانال یوتیوب خودش را راه اندازی کرد و در آن به همراه منتقد سینما کنجی یانو، در مورد فیلم‌های مورد علاقه شان و موضوعات مربوط به اتفاقاتی که در استودیوی کوجیما می‌افتاد با هم بحث می‌کردند.

با شروع سال ۲۰۱۷، بعنوان نویسنده در مجله ماهانه رولینگ استون به چاپ مطلب در خصوص نقد فیلم و گاهاً فعالیتهایی که خودش انجام می‌داد می‌پرداخت.

هیدئو کوجیما و نورمن ریداس

کوجیما در سال ۲۰۱۹ بالاخره توانست با بهره گرفتن از بازیگران مطرحی مثل نورمن ریدوس، گیلرمو دل تورو، مادس میکلسن و لئه سیدوکس، بازی Death Stranding را برای پلی استیشن ۴ منتشر کند. داستان این بازی بیشتر در مورد وضعیت و ارتباط انسان در آینده و آخرالزمان بود.

مواردی از زندگی شخصی کوجیما

زندگی شخصی هیدئو کوجیما

مواردی که تا به اینجا گفته شد، کارهایی بود که کوجیما از زمان دانشجویی تا به امروز انجام داده بود. بد نیست کمی هم در مورد شخصیت و جوایزی که کسب کرده بدانید:

  • گفته شده که ارزش خالص سرمایه کوجیما حدود ۳۰ میلیون دلار است
  • اسم مستعار او، Joakim Mogren است
  • هنوز ازدواج نکرده و نگهداری و مراقبت از مادرش برای اون بزرگترین و با ارزش ترین کار دنیاست
  • قبل از اینکه به طراحی بازی‌ها بپردازد، خیلی تلاش کرده بود که فیلمساز شود ولی استعداد و علاقه‌اش را در زمینه دیگری پیدا کرد!
  • عاشق موسیقی است، و سبک راک سبک مورد علاقه اوست
  • با این که هیچ وقت به آرزوی دیرینه خودش یعنی فیلم سازی نرسیده، به فیلم دیدن که عادت بچگی او در روزهای تنهاییش بود ادامه می‌دهد.
  • نوشتن نقد و بررسی در مورد تک تک فیلم‌هایی که می‌بیند، یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه کوجیماست
  • بعد از انتشار آخرین اثرش یعنی Death Stranding، تور جهانی برای دیدار با طرافداران این بازی برگزار کرد
  • او از دست دادن با طرفدارانش خوشش نمی‌آید
  • طرفداران کوجیما به او لقب Kojima is God را دادند

دستاورد های کوجیما از ابتدا تا به امروز

دستاوردهای هیدئو کوجیما

هیدئو کوجیما در دوران زندگی خود، دستاوردهای زیادی داشته، که اگر بخواهیم به صورت خلاصه در مورد آن بنویسیم می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • مجله هفتگی Newsweek از کوجیما به عنوان ده مرد تاثیرگذار در سال ۲۰۰۲ نام برده
  • در سال ۲۰۰۸ مجله Next-Generation کوجیما را در رده هفتم فهرست “Hot 100 Developers 2008” قرار داد
  • گرفتن جایزه lifetime Achievement از طرف MTV در سال ۲۰۰۹
  • در سال ۲۰۰۹، IGN او را در رده ششم فهرست برترین سازندگان بازی قرار داد
  • گرفتن جایزه National Academy of Video Game Trade reviewers در سال ۲۰۱۴، برای بازی Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
  • در دسامبر ۲۰۱۵ در مسابقات The Game Awards 2015برای بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain کاندید جایزه شد، اما به دلایلی که هیچ‌کس متوجه نشد نتوانست برای گرفتن جایزه حضور پیدا کند.
  • فوریه ۲۰۱۶، در نوزدهمین مراسم سالانه AIAS-D.I.C.E جایزه Hall of Fame را دریافت کرد
  • اکتبر ۲۰۱۷، برنده جایزه Lifetime Achievement در برزیل شد.
  • ثبت دو رکورد در گینس برای به دست آوردن بیشترین فالور در اینستاگرام و توئیتر. ۲.۸ میلیون نفر در توئیتر و ۹۱۰ هزار نفر در اینستاگرام که چیزی در حدود ۳.۷ میلیون نفر در رسانه‌های مجازی است.

لیست بازی‌هایی که توسط هیدئو کوجیما طراحی و ساخته شده است:

سری بازی‌های Metal Gear

سالبازی
۱۹۸۷Metal Gear
۱۹۹۰Metal Gear 2: Solid Snake
۱۹۹۸Metal Gear Solid
۲۰۰۱Metal Solid 2 : Sons of Liberty
۲۰۰۴Metal Gear Solid : The Twin Snakes

Metal Gear Solid 3 : Snake Eater

۲۰۰۸Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
۲۰۱۰Metal Gear Solid : Peace Walker
۲۰۱۴Metal Gear Solid V : Ground Zeroes
۲۰۱۵Metal Gear Solid V : The Phantom Pain

سایر بازی‌ها

سالبازی
۱۹۸۸Snatcher
۱۹۹۰SD Snatcher
۱۹۹۴Policenauts
۲۰۰۳Boktai : the sun is in your hand
۲۰۱۴P.T
۲۰۱۹Death Stranding

 

4 دیدگاه در “بیوگرافی هیدئو کوجیما

  1. احسان گفت:

    خیلی خوب بود، بازم از این بیوگرافی ها بذارید

    1. گیم پاس گفت:

      سلام احسان عزیز:
      ممنون از شما که مطالب گیم پاس رو مطالعه می‌کنید. بله ما بخش بیوگرافی رو راه اندازی کردیم و داریم روی بیوگرافی شخصیت ها و شرکت های مختلفی کار میکنیم و این وعده و قول رو میدیم که به زودی بیوگرافی های بهتری در راه هستند.
      همچنین منتظر بخش پادکست وب سایت گیم پاس هم باشید هم باشید.

      با احترام

  2. مهدی گفت:

    جدا عالی بود و لذت بردم، همیشه دوست داشتم راجع بهش بدونم

    1. گیم پاس گفت:

      مهدی عزیز سلام:
      در درجه اول خیلی خوشحالیم که گیم پاس رو برای خواندن مطالب انتخاب کردید و خوشحال‌تر از اون که شما لذت بردید از خوندن این مطلب.
      لذت و خوشنودی شما کاربران برای ما واقعا ارزش بالایی داره چرا که شما جزو سرمایه های گیم پاس هستید و همچنین گذاشتن نظراتتون به ما انرژی بسیاری برای ادامه راه و تلاش بیشتر برای تولید محتوایی جذاب تر رو میده.

      پیروز، موفق و سلامت باشید

      با احترام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *