Ratchet & Clank: Rift Apart از حالتی برخوردار خواهد بود که در آن بازیکنان قادر هستند این بازی را با رزولوشن پایینتر روی ۶۰ فریم بر ثانیه نیز اجرا کنند.
اخیراً تعدادی از اعضای استودیوی Insomniac Games در مصاحبهای با سایت Famitsu، جزئیات تازهای از بازی Ratchet & Clank: Rift Apart ارائه دادند. در این مصاحبه مطالبی در خصوص چگونگی استفاده این بازی از کنترلرهای انطباقی جدید پلیاستیشن ۵ و کارکرد درایو SSD برای آن عنوان شد. اما جالبترین موضوع مصاحبه این بود که بازی Ratchet and Clank: Rift Apart علاوه بر رزولوشن ۴K و ۳۰ فریم بر ثانیه، از طریق حالت Performance Mode با رزولوشن پایینتر و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه نیز قابل اجرا خواهد بود.
البته Insomniac Games مشخص نکرد که این حالت ۶۰ FPS در چه رزولوشنی اجرا میشود، صرفاً گفته شد که کمتر از ۴K خواهد بود.
البته Insomniac Games فقط اعلام کرد که حالت ۶۰ FPS در رزولوشن کمتر از ۴K اجرا میشود. و اگرچه بهطور مشخص اشارهای به آن نشد، احتمالاً در این حالت شاهد رزولوشن۱۰۸۰p خواهیم بود. این همان رویکرد سونی در بازی Spider-Man: Miles Morales است، با این تفاوت که در این بازی حالت Performance Mode از رزولوشن ۴K هم پشتیبانی میکند.
اینکه استودیوهای first-party سونی شیوههای مختلف بازی را در اختیار بازیکن قرار میدهند اتفاق خوشایندی است. و با وجود اینکه بسیاری از افراد کنسولهای بازی را به دلیل سهولت استفاده از آنها به کامپیوترهای شخصی ترجیح میدهند، با این حال ارائه گزینههای بیشتر برای ترغیب هرچه بیشتر بازیکنان به استفاده از کنسولها ضروری است و به نظر میرسد کمپانی سونی در این خصوص موفق عمل نموده است.
لازم به یادآوری است که بازی Ratchet and Clank: Rift Apart طبق برنامهریزیها در بازه زمانی عرضه پلی استیشن ۵ روانه بازار خواهد شد.
به نظر شما و با در نظر گرفتن موارد اشاره شده و همچنین نمایش ده دقیقهای گیم پلی بازی Ratchet and Clank: Rift Apart در افتتاحیه Gamescom 2020، این بازی یکی از عناوین محبوب نسل نهم خواهد بود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.