پرکهای چندگانه در زمان انتشار قصل دوم بازی کال آف دیوتی مدرن وارفر، شامل دو Swapped Slot بودند. ما در این بخش قصد داریم به شما راه حلهایی بدهیم تا از این تغییرات بیشترین استفاده را ببرید.
فصل دوم Call of Duty: Modern Warfare با اولین Perk balance pass منتشر شد و اساسا چگونگی ساخت loadout ها را برای بازی های چندنفره و Special Ops عوض میکند. با این حال، حتی اگر شما این تغییرات را تجربه کردهاید و Loadout های جدیدی را نیز امتحان کرده اید، ممکن است در تمام این تغییرات ایجاد شده در این بخش، هنوز پتانسیل استفاده نشده ای وجود داشته باشد. بنابراین با گیم پاس در ادامه همراه باشید.
The Perk Swap: Overkill and Kill Chain
یکی از بزرگترین تغییر تعادل در پرکها، تغییر در نحوه کار کردن آنها نیست، بلکه تغییر در جایی است که دو perk در یک loadout قرار دارند.
Overkill ، که به بازیکن اجازه می دهد دو اسلحه اصلی را حمل کند، از Perk 1 به Perk 2 تغییر پیدا کرده است و جای خود را به Kill Chain داده است. یک پرک به بازیکنان اجازه می دهد تا از طریق loadout و تواناییKillstreak ، Killstreaks کسب کنند و به آنها اجازه می دهد با هم “زنجیره ” Killstreaks را تشکیل دهند.
همانطور که ابزار بازی برای پیشرفت در بازی است باید بدانید، Overkill اکنون در برابر برخی از قوی ترین perk های بازی قرار گرفته است و تصمیم گیری در مورد داشتن دو سلاح اولیه را دشوارتر می کند. با این حال، وجود Scavenger (امکان تهیه مهمات مهم از بازیکنان مرده) را نیز امکان پذیر میکند که امکان استفاده مجدد از مهمات را به همراه Overkill در همان loadout میدهد. این مسئله ممکن است در هنگام استفاده از سلاح Overkill با یک نوع مهمات غیر معمول – به عنوان مثال ، ۷.۹۲ Mauser round – بسیار عالی باشد، زیرا این احتمال را برای شما فراهم میکند که مهمات شما در ذخایر از بین نرود.
موقعیت جدید Kill Chain ، دو ترکیب جالب دیگر را نیز ممکن می سازد: Kill Chain و Hardline یا Kill Chain و Pointman. برای Hardline، نه تنها Killstreaks در این نوع loadout قرار خواهد گرفت، بلکه ۱ کشته نیز کمتر نیاز خواهد داشت. به عبارت دیگر، Cluster Strike فقط امکان ۴ قتل برای شما به ارمغان می آورد و به شما این امکان را می دهد که رده های بالاتری – و اندکی ارزان تر – کسب کنید.
برای Kill Chain / Pointman combo ، اشتراک هم وجود دارد. Scorestreaks بالاتر از بقیه دسته بندی خواهند شد و نمره ای که از Scorestreaks غیر مستقیم مانند UAV به دست می آید، هدف شما را به سمت یک خط رده بالا تسریع می کند.
Double Time
این پرک در حال حاضر Tactical Sprint ، سریعترین گزینه حرکت boots-on-the-ground در بازی را دو برابر کرده و سرعت حرکت در حالت crouch (حالت خمیده) را ۳۰% افزایش داده است. با استفاده از این به روزرسانی جدید، Double Time زمان شارژ مجدد Tactical Sprint را نیز نصف می کند.
این تغییر باعث می شود که Double Time ، پرکهای جذاب تری برای کسانی که run-and-gun میخواهند، شود. اگر هنوز نیاز به Tactical Sprinting بیشتری دارید، این پرک را با یک Stim در loadout خود جفت کنید، زیرا این قطعه تجهیزات با استفاده از Tactical Sprint دوباره شارژ می شود.
E.O.D
E.O.D. – عبارت کوتاه شده “Explosive Ordnance Disposal” یک پرک است که باعث می شود خسارت انفجاری و آتش سوزی غیر Killstreak کاهش یابد. به منظور تعادل بیشتر، Infinity Ward توانایی ثانویه E.O.D برای هک کردن تجهیزات را به Spotter انتقال داد.
بنابراین E.O.D خارج از بحث انتخاب Perk 1 است؟ قطعا نه. این کاهش خسارت های انفجاری و آتش سوزی تقریباً در مورد هر قطعه از تجهیزات کشنده از بازی، شگفت آور است. این آیتم را با Battle Hardened یکی کنید تا تبدیل به اپراتوری بشوید که ایستادن جلوی او دشوار باشد.
Quick Fix
Quick Fix در کشتن پلیرها، کپچر و نگه داشتن افراد به شما کمک خواهد کرد و میزان شارژ سلامتی شما را افزایش می دهد. رفع Quick Fix کار راحتی نیست اما هنوز یکی از کارهای مهم است: health regeneration بلافاصله پس از کشتن شروع می شود. این مزیت می تواند برای هر بازیکنی کارآمد باشد اما برای افراد CQB که سهم نسبتاً خوبی از close-quarters combat دارند، سود بیشتری دارد.
با توجه به اینکه دارای یک perk slot با Double Time همراه است ، Quick Fix یک آزمایش حتی بزرگتر برای run-and-gunners نیز دارد. اگر از Tactical Sprint به خاطر اینکه توانایی استفاده از سلاح را از شما میگیرد استفاده نمیکنید و این مسئله موجب به آسیب دیدن در اغلب درگیری ها میشود، بنابراین بد نیست که Quick Fix را در کنار loadout داشته باشید.
Restock
تغییرات پرک در فصل دوم شامل یک تایم ۵ ثانیه ای شارژ دوباره برای کاهش زمان Restock perk است. این تغییر بسیار جالب است: تجهیزات در ۱۶.۶٪ زمان کمتر شارژ میشوند.
اگر می خواهید چالش های مربوط به تجهیزات ، مانند چالش مربوط به Molotov را انجام دهید، این پرک می تواند از ثبات مداوم قطعات تجهیزات اطمینان حاصل کند. این مسئله را با خصوصیات بازسازی سلامتی Shrapnel همراه کنید و یک اپراتور خواهید داشت که می تواند با تجهیزاتی از همه نوع به طور جدی آسیب ایجاد کند.
Ghost
در Ghost ، ردیابی شما توسط پهپادها ، درون های رادار ، سنسورهای ضربان قلب و High Alert غیر ممکن است. همچنین قابلیت این را دارید که نشانههای مرگ دشمنانی را که می کشید مخفی کنید.
مانند E.O.D، این پرک محبوب نیز در هنگام عبور “nerf” (کاهش مطلوبیت یا اثربخشی یک عنصر در بازی) ایجاد خواهد کرد: مصونیت Snapshot Grenade به Battle Hardened منتقل شده است. E.O.D. ، Ghost همچنان در انتخاب های Perk 2، یک انتخاب عالی است.
هنوز می توانید پوشش Snapshot Grenades را از Battle Hardened دریافت کنید و آن را با loadout پنهانی Cold-Blooded برای ایمنی و مقاومت در برابر تعداد زیادی از تجهیزات دشمن تکمیل کنید. بازیکنان Stealth نباید دنبال چیزی بیشتر از انتخاب های Perk 2 باشند.
Pointman
Pointman بیشترین تعداد تغییر را داشته تا اثربخشی آن بیشتر شود اما همه آنها به یک مفهوم اصلی متصل خواهد بود: فرصت های بیشتر برای نمره گرفتن به وسیله Scorestreaks.
این تغییرات باعث می شود تا Pointman حتی برای بازیکنان تیمی، پرک بهتری باشد. مهم نیست در چه حالتی هستید، هیچ پرک دیگری مزایای بهتری در playstyle شما نسبت به Pointman ندارد. ناگفته نماند، playstyle برای به حداکثر رساندن امتیاز در Pointman ممکن است شما را به هم تیمی محبوب خودتان تبدیل کند.
Tune Up
به طور خاص Tune Up باعث شده تا پرک به Field Upgrade تبدیل شود که به جای ۳۳ درصد، زمان شارژ را به ۴۰ درصد به روز رسانی کند.
تفاوت ۷٪ در ابتدا ممکن است به نظر خیلی زیاد نباشد اما با توجه به این که Tune Up زمان شارژ را به درصد محاسبه میکند و نه یک عدد ثابت، Field Upgrades با زمان شارژ آهسته تر از طریق مقیاس گذاری، مفیدتر خواهد بود. این مسئله شامل Stopping Power Rounds و Recon Drone است که دارای کمترین سرعت شارژ در میان نسخه های Field Upgrades است.
با توجه به ویژگی های مقیاس بندی درصد، میزان شارژ برای هر Field Upgrade با Tune Up به نرخ شارژ Field Upgrade با نرخ متوسط، نزدیک تر میشود. به عنوان مثال، جعبه های Munitions بدون Tune Up این امکان را برای شما فراهم می کند که به روزرسانی های شارژ آهسته را بیشتر دریافت کنید. بنابراین، اگر قصد استفاده از هر یک از Field Upgrade ها را دارید مطمئن باشید Tune Up را در نظر بگیرید.
Battle Hardened
Infinity Ward به ندای طرفداران برای Grenade Gas جواب داد و مبارزه جدید Battle Hardened و مصونیت Snapshot Grenade را به وجود آورد.
علاوه بر این، مقاومت در برابر گاز دیگر باعث سرفه بازیکن شما نمی شود. همچنین در زمان مواجهه با گاز، دیگر مانع توانایی شما در استفاده از سلاح و تجهیزات نمیشود و باعث کاهش سرعت پخش گاز نیز خواهد شد. به خصوص در نقشه های کوچکتر، جایی که Gas Grenades میتوانند درصد بیشتری از منطقه قابل بازی را پوشش دهند، Battle Hardened یکی از انتخاب های قدرتمند Perk 3 در میان سایر موارد مفید است.
Spotter
Spotter یکی از تغییراتی است که باعث شد تا E.O.D با Spotter همخوانی داشته باشد. توانایی دیدن تجهیزات از طریق دیوارها و در نهایت هک کردن آنها باعث می شود بازیکن Spotter به یک عضو ارزشمند از یک تیم تبدیل شود.
این امر به ویژه در Special Ops صادق است، جایی که دشمنان غیر انسانی می توانند تله های بدی را در گوشه و کنار و درهای ورودی بگذارند یا وسایل نقلیه را به عاملی برای نابود کردن تیم شما تبدیل کنند. در این فصل، ممکن است ایده خوبی باشد که حداقل یک squadmate یا Spotter برای عملیات داشته باشید.
اگر قبلاً این کار را نکرده اید، سعی کنید همه این تغییرات را آزمایش کنید تا ببینید که چگونه می توانند سود بیشتری برای playstyle شما داشته باشند.
لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما و دیگر کاربران گیم پاس به اشتراک بگذارید.