آقای میشل اَنسل (Michel Ancel) که از وی به عنوان یکی از نمادهای بازیسازی یاد میشود، پس از گذشت ۳۰ سال صنعت بازی را ترک میکند.
خالق فرنچایز Rayman این خبر را در حساب رسمی اینستاگرام خود تایید کرد. وی اعلام کرد که به دلیل علاقهای که به طبیعت و جانوران وحشی دارد، قصد دنبال کردن حرفه مربوط به این زمینه را داشته و از صنعت بازی سازی خارج میشود.
حال این خبر چه تاثیری روی دوتا از مورد انتظارترین بازیهای آقای انسل میگذارد؟ یکی از این عناوین WiLD است که در مراسم Gamescom سال ۲۰۱۴ به طور انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ معرفی شد اما هرگز عرضه نشد، هرچند با توجه به تصاویری که در آوریل سال ۲۰۲۰ منتشر شد، به نظر میرسد که ساخت آن همچنان ادامه داشته باشد.
مورد دوم نیز Beyond Good & Evil 2 است که نخستین بار در سال ۲۰۰۵ معرفی شد، پس از سپری کردن مدت زمانی طولانی در توسعه خبر لغو شدن آن منتشر شد و دوباره در سال ۲۰۱۷ در جریان کنفرانس خبری شرکت یوبیسافت تایید شد و ما نیز همچنان منتظر انتشار اخباری تازه از این بازی هستیم! طبق گفته وی در آینده چیزهای زیبایی از این بازیها خواهیم دید و پروسه ساخت آنها همچنان دنبال میشود.
از دستاوردهای میشل انسل میتوان به خلق مجموعه Rayman و Beyond good & Evil اشاره کرد. همچنین در کنار این عناوین، در ساخت بازیهایی همچون The Adventures of Tintin و Peter Jackson’s King Kong نیز نقش داشته است. آیا به نظر شما خروج انسل از صنعت بازی سازی به ساخت پروژههای WiLD و BG&E2 آسیب میرساند؟