Call of Duty یک تجارت عظیم برای اکتیویژن است، این شرکت به تازگی اعلام کرده است که در ۱۲ ماه گذشته بیش از ۳ میلیارد دلار از این عنوان به دست آورده است.
در بیانیهای مهم، اکتیویژن گفت که به یک “مدل تجاری اکوسیستم مشترک ” برای Call of Duty دست پیدا کرده است، که شاهد عرضه battle royale در Warzone، بازیهای معروف موبایل، Call of Duty: Mobile و Call of Duty: Black Ops در سال جاری بود.
ذکر یک “اکوسیستم مشترک” مربوط به ظهور Warzone و ادغام Modern Warfare و Black Ops Cold War در آن است. از اواسط ماه دسامبر، Black Ops Cold War و Warzone روند پیشرفت battle pass را به اشتراک میگذارند و بدون توجه به اینکه کدام بازی را انجام میدهید، میتوانید XP را بالاتر ببرید.
به گفته اکتیویژن، رقم ۳ میلیارد دلاری مبلغ خالص محصولات و خدمات فروخته شده به صورت دیجیتال یا فروش فیزیکی طی ۱۲ ماه گذشته است و شامل هزینههای مجوز، کالاها و تبلیغات ناشران است.
net bookings (اساساً درآمد) بیش از ۸۰ درصد و واحدهای فروخته شده بیش از ۴۰ درصد سالانه افزایش دارند. اکتیویژن گفت بیش از ۲۰۰ میلیون نفر امسال Call of Duty را بازی کردهاند.
بیشتر موفقیت Call of Duty در سال جاری به دانلود رایگان Warzone (که هم اکنون از زمان عرضه زودتر در سال ۲۰۲۰ از ۸۵ میلیون بازیکن عبور کرده است) و همچنین Call of Duty: Mobile است. اما بازی Call of Duty: Modern Warfare پس از یک عرضه قوی در اواخر سال ۲۰۱۹ همچنان در طول سال به خوبی عمل کرده است. اکتیویژن اعلام نکرد که Black Ops War چند نسخه فروخته است.